Orolig kisse då vår bebis skriker?!

W

Wilma

När bebisen skriker i sängen så blir vår steriliserade honkatt orolig. Hon sover ofta vid våran fotända på sängen. De första gångerna som bebisen skrek så kom hon upp o titade vad det var för något, gick tillbaka till sin plats men kom sedan igen för att titta några gånger!
För några dagar sedan så har hon börjat med att komma o lägga sig närmare mig o Babyn när han är ledsen.

Är det moderskänslor hon har eller?!

Hon har hunnit få 2 egna kullar innan hon steriliserades.

Någon som kanske har någon idé varför hon gör så!
 
För många år sedan tog jag hand om en kattfamilj från ett katthem. Den kattmamman var världens bästa mamma. Jag var ensamstående med mina tvillingar och då hände det att bebisarna fick lov att ligga och skrika tills de somnade, då gick mamma katt OFTA till bebisarna och lade sig emellan dem och spann i högan sky. Sen tittade hon på mig och hennes blick sa allt ! Hon kunde inte förstå hur jag kunde låta min avkomma ligga där och gråta....så att hon fick lov att ta hand om dem. Hon var helt underbar ! :love: :love:

Så jag tror att din katt har moderskänslor.
 
Den katten var oerhört speciell :love: jag tror inte att jag har älskat någon katt som jag älskade henne. Hon var så ödmjuk och tacksam. Hon var så sjuk och full med mask när jag fick henne, trots att hon var så dålig försökte hon klara sina fem ungar det bästa hon kunde. Och det gick bra tillslut.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 919
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp