Bukefalos 28 år!

Orolig mage

MiaMaria

Trådstartare
Har en 10 månaders tax som fram till förra veckan aldrig haft problem med magen. I torsdags var hon lite lös i magen, men inget alarmerande. På natten blev hon dålig, kräkte flera gånger och var riktigt lös i magen. I fredags var hon trött och ville först inte äta. Jag var nära ringa veterinär, men när hon drack som hon skulle och senare även åt (kokt ris och dietfoder) piggnade hon till och jag bestämde mig för att avvakta. Hon var pigg på kvällen, bajset var inte normalt men inte heller helt löst. Hon sov hela natten, bajsade på dagen och var pigg och verkade nöjd och glad som vanligt. Bajset forfarande lite löst. Hon åt ris och dietfoder med god aptit och drack som vanligt.

I natt blev hon sämre igen. Hon var lös i magen, nästan rinnande, men det kom inte så mycket. Hon var orolig ett par timmar och kom inte till ro, men somnade sen och idag är hon ”kurrig” i magen men inte medtagen eller så, hon har varit ute som vanligt men inte bajsat. Hon har inte kräkt igen sedan i torsdags natt och hon äter och dricker. Jag kommer att kontakta veterinär i morgon måndag om hon inte är ok i kväll. Blir hon sämre kontaktar jag såklart veterinär idag. Ska tillägga att hon inte har eller har haft feber.

Någon som har erfarenhet av liknande problem? Någon som har bättre tips på hur jag lugnar magen och får den i balans igen?
 
Vid lindigare lös i magen-problem då hunden ändå är pigg och glad och dricker, så ger jag risvälling (rismjöl + vatten som jag kokar upp). Finns på valig mataffär, Risenta tex har en gul påse rismjöl. Det brukar stoppa upp.
 
Vid lindigare lös i magen-problem då hunden ändå är pigg och glad och dricker, så ger jag risvälling (rismjöl + vatten som jag kokar upp). Finns på valig mataffär, Risenta tex har en gul påse rismjöl. Det brukar stoppa upp.

Tack, ska genast köpa det.
 
Om hunden är pigg o glad brukar jag ge Pro-Kolin plus fortiflora i maten för att få ordning på magen igen istället för att åka till vet. Tycker det snabbt ger effekt, och när magen stabiliserat sig så ger jag fortiflora några dagar efter för att vara säker på att den mår bra.
 
Om hunden är pigg o glad brukar jag ge Pro-Kolin plus fortiflora i maten för att få ordning på magen igen istället för att åka till vet. Tycker det snabbt ger effekt, och när magen stabiliserat sig så ger jag fortiflora några dagar efter för att vara säker på att den mår bra.
Ja nu är hon det, i fredags var hon inte så pigg men som sagt, när hon ätit lite på em blev hon som vanligt. Nu ”bara” orolig mage. Tack för tips, ska ta Apoteket i morgon.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
777
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 294
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
543
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
705
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp