AssoSarastro

Trådstartare
Vi kom hem igår från vår sommarvistelse hemma hos föräldrarna. Idag var jag på universitetet 8-17,30 och när jag kom hem så låg vår kattpojke i transportburen (fortfarande?) där han låg på morgonen när jag åkte.

Han vill inte äta och vänder bort ansiktet när man försöker prata med honom. Vet inte om han ätit i natt eller om vår andra katt satt i sig all mat. Normalt sett är han väldigt social och älskar att vara med i köket och provsmaka. Idag kom han ut men vände och la sig i buren igen.Han är torr men inte varm om nosen.

Funderar på om det är så att han saknar katterna därhemma som han lekte mkt med eller om han är sjuk.

Om han inte är bättre imorgon och inte verkar ha förflyttat sig så ringer jag veterinären.

:(

Sv: Orolig

Om du tycker att han verkar hängig och sjuk skulle jag ha åkt till veterinären.

Det kanske du har gjort förresten?
Hur gick det i så fall?

Sv: Orolig

Han har piggnat till lite och äter en del, inte riktigt så mycket som vanligt men nu går han runt och är hyffsat pigg. Vetten tyckte att vi skulle avvakta.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har... 2
Svar
22
· Visningar
10 320
Senast: mollyphlox
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt... 2 3
Svar
44
· Visningar
10 645
Senast: Hyacinth
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 687
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka