Öronskydd/Huva?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hiwiie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 12 232
H

Hiwiie

Vad har den för funktioner? Har den någon "lugnande" effekt på hästen? Vad hr ni för erfarenheter och vad tycker ni om dem?

Har själv aldrig haft det på mina hästar, men min ungponny är en liten nervös tjej och fick tipset av en kompis att använda en sådan på första tävlingen..

Sv: Öronskydd/Huva?

Jag brukar ha det på min häst när det blåser mycket. Tror åtminstone att det har en lugnande effekt på hästen. Ljud och vinddrag blir ju åtminstone något dämpade.

Min ponny är rädd för ljudet av stora bromsar, så på sommaren har jag bomull i öronen och luva över. (hoppning)

Hej!

Min tjej åker transport bättre med öronluvan på, så nån effekt verkar den ha!

/ Lavinia

Har också en luva på i transporten för att eliminera lite ljud iaf.

Jo tror oxå det har någon lugnande verkan, min tränare sa att jag skulle stoppa bomull o mössan på när jag tävlade för att stänga ute lite publikljud.
Sen min förra häst hade en sån som travhästarna har för ljudets skull på sig när hon åkte Transport. Så har ni en orolig häst i transporten o bomull o vanlig mössa inte funkar testa en sådan helt kanon. Utseendet får man inte alltid kolla på för den e ngt otroligt ful=)

Mode.

jag tycker det är skitsnyggt och har ofta olika luvor som matchar schabraken. sen kan man ju även stoppa bomull i öronen ifall man har en ljudkänslig häst och då kan det vara bra att ha en luva på.

Jag använder det när det snöar/blåsregnar rakt framifrån på min ena häst som hatar regn i ansiktet/öronen. På den andra har jag huva med bomull i öronen under transportfärd.

Tack!:D Jo, jag tycker det är helt underbart på honom!:love: :d

Och jag har det bara under sommarens uteritter på ena herren som blir hysterisk när bromsarna är runt öronen på honom och bara vevar med huvudet då. Snyggare med luva än hel flughuva.

Jag använder det för att det är snyggt och på sommrarna när flugor och bromsar är som mest intensiva ;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
454
Senast: animalasia
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 193
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 216
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka