Örter i växthus

Beror lite på vad det är för örter? Timjan, gräslök, mynta och oregano övervintrar glatt även ute. Rosmarin går säkert jättebra i växthuset om den får lite skydd. Persilja och basilika behöver i alla fall jag skaffa nya varje vår :p
 
Beror lite på vad det är för örter? Timjan, gräslök, mynta och oregano övervintrar glatt även ute. Rosmarin går säkert jättebra i växthuset om den får lite skydd. Persilja och basilika behöver i alla fall jag skaffa nya varje vår :p
Gör du nåt med dem i växthuset inför vintern?
 
Gör du nåt med dem i växthuset inför vintern?
Träng ihop krukorna och bädda lite runt om med löv, ris eller gamla mattor eller vad du nu har till hands. Största risken är att kylan kryper in genom krukan och rötterna fryser. Glöm inte att vattna dom tidigt i vår heller. Mina växthusväxter dör alltid torkdöden...
 
Träng ihop krukorna och bädda lite runt om med löv, ris eller gamla mattor eller vad du nu har till hands. Största risken är att kylan kryper in genom krukan och rötterna fryser. Glöm inte att vattna dom tidigt i vår heller. Mina växthusväxter dör alltid torkdöden...
De är inte i krukor.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har en liten dröm att bygga ett växthus inom ett år eller två. Tanken är då ett växthus på mur som delvis funkar att odla lite i men...
Svar
2
· Visningar
347
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Om man har ett lite mindre växthus, där man kanske vill sätta ut sina plantor någorlunda tidigt på våren - finns det något man kan göra...
Svar
4
· Visningar
548
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Då växthusen i Göteborg inte kommer öppna förens 2027 igen efter renoveringarna letar jag tips på andra trevliga botaniska besök. Är...
Svar
4
· Visningar
804
Hästvård Har en matglad häst men verkar bli väldigt kräsen när maten är blötlagd vilket jag måste vid tillskottet då det är pulver så fundera...
2
Svar
23
· Visningar
1 147
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp