Örter mot nervösmage

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Tess82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 867
T

Tess82

Har ni något bra tips för detta?Min nya häst blir så lös i magen när han inte är nöjd med saker o ting.Visst det blir väl många hästar men ändå.Han verkar ha lite svagt psyke ibland men mest är han bara helt cool lugn :banana: .
Jag hade tänkt prova Equine på honom.Det gav ett gott resultat på min gamling. Det sägs kunna lugna dem så jag tänkte prova. Men gärna fler förslag för detta kostar lite :D .
Det kan ju bara inte vara hälsosamt att vara lös i magen så ofta.

Sv: Örter mot nervösmage

Full mage på grovfoder brukar ge lugnare häst och fin baja.

/P Döben

Jasså :D vilken tur att vi började med fri tillgång på hö i söndags då. Få se om det hjälper.
Tack för tipset.

Håller med, Foderjäst, är kanon. Billigt oxå:banana:

Varför trycker jag alltid på fel knapp??

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 858
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Edla
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 186
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25