örter som medicin

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare calind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 897
C

calind

Har ni erfarenhet av örter som "medicin" till era hästar?
Enligt böcker ska det funka men kan vara kul att höra om någon provat det. Det ska ju finnas en hel del på marknaden men man vill ju gärna veta innan man provar.
Naturligtvis laborerar man ju inte utan att veterinär först tittat på hästen men om man vill komplettera en behandling med örter efter den "vanliga" veterinärbehandlingen... :bump:

Jag har gett djävulsklo (antiinflammatoriskt och smärtstillande) med bra resultat (samma som förbutta). I övrigt har det inte fungerat.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 376
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
554
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31