• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Anelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 176
A

Anelly

Jag undrar om det finns nån som har provat nån ört till sin häst med goda resultat....??
Jag är lite inne på att istället för att ge min häst Fenylbutazon med alla dess biverkningar istället ge Djävulsklo som har samma effekt,antiinflammatorisk och smärtstillande men inga biverkningar...
Vad har ni andra för erfarenheter av örter mm???

Sv: Örter!

Har du/hästen fått preparat utskrivna av veterinär, är det inte lämpligt att bara byta ut dessa utan att rådgöra med din veterinär först. Det kan ju faktiskt äventyra hela behandlingen, vilket bara slår tillbaka mot dig själv och inte minst hästen.

Du är skyldig att rådgöra med veterinär innan du alternativbehandlar din häst...både av etiska skäl och av juridiska sådana.

Jag har provat djävulsklorot vid hälta på min häst och det fungerade jättebra.

Djävulsrot tar ju inte bort orsaken till hälta,om den inte beror på en inflammation isf ??
Men om man har en gammal häst,som haft en tuff karriär som travhäst,så kan ju faktiskt Djävulsklo höja dens livskvailte med alla dess skavanker...
Nej jag har inte fått utskrivet Fenylbutazon eller liknande.. Ni behöver inte vara oroliga! Min häst är mitt allt,och jag gör ALLT för att han ska må bra.........

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
672
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 586
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka