OS-laget i fälttävlan

Du menar att det är alldeles för få, eftersom banan var för enkel?
INGEN på den här nivån borde bli utesluten för att de inte gått black flag option-alternativen ordentligt och memorerat dem. Det är ju liksom hela grundprincipen med att gå banan. Att man kan den från början till slut och vet vad man ska göra om man får ett stopp på ett alternativ.

Här var det inte mindre än tre, bägge ryttarna från Holland. Det är inte normalt!
 
INGEN på den här nivån borde bli utesluten för att de inte gått black flag option-alternativen ordentligt och memorerat dem. Det är ju liksom hela grundprincipen med att gå banan. Att man kan den från början till slut och vet vad man ska göra om man får ett stopp på ett alternativ.

Här var det inte mindre än tre, bägge ryttarna från Holland. Det är inte normalt!
Så trodde jag också att det var, att det vanliga är att ryttarna kommer ihåg banorna, men det sades ju i tråden att terrängbanorna är så svåra att lära sig att det är normalt att bli utesluten pga felridningar?
 
Så trodde jag också att det var, att det vanliga är att ryttarna kommer ihåg banorna, men det sades ju i tråden att terrängbanorna är så svåra att lära sig att det är normalt att bli utesluten pga felridningar?

Det är ingen som sagt att det är normalt. Men det är väl inte riktigt lika pinsamt som om det hade varit hoppning eller dressyr (vilket också har hänt, på mästerskap).
 
Så trodde jag också att det var, att det vanliga är att ryttarna kommer ihåg banorna, men det sades ju i tråden att terrängbanorna är så svåra att lära sig att det är normalt att bli utesluten pga felridningar?
Blir man utesluten har man inte gått banan ordentlgt. Det var ovanligt många abcd alternativ kombinationer längs banan i Tokyo. Men inget som inte en ordentlig bangång och en vettig lagledning borde kunna hålla koll på.
 
Tyvärr bakom betalvägg.

Den var inte det när jag länkade.

Tillägg med en kort sammanfattning. Med reservation för att jag bara läste den en gång och kanskeminns något fel:

Han börjar med att skriva att han inte förstår hästfolket när han läser om Järvsöfaks minnesstund. Han skriver att han förstår att ägaren, ryttaren/kusken och människorna som känner hästen sörjer den när den går bort men att han är uppriktigt nyfiken på att människor som inte kände hästen personligen kan få starkt band till den. Han ville veta mer om hästfolket. Så han begav sig ut på terrängbanan i Tokyo. Han insåg snabbt att det här inte var en sport för veka och att det var med hjärtat i halsgropen han såg det och såg hästar gå omkull och snubbla längst banan. Sen berättar han det svenska kaoset och att förbundskaptenen meddelar att Sara Algotsson Ostholt inte kommer rida terrängen eftersom det inte anses värt det nu när medaljchanserna för laget är borta. Då undrar han om det någonsin är värt det? Vad är värt att riskera en hästs säkerhet för? Ett guld, silver? Det tyckte jag var en mycket klok synpunkt och välbalanserat skrivet från en icke-hästmänniska.

Efter det åkte han till hoppningens träning och tittade på Malin, Peder & Co och började känna att det här med hästsport var rätt trevligt! Och att hästarna verkligen majestätiska djur och han började förstå de människor som sörjer Järvsöfaks trots att de inte kände honom. Sen nås han av beskedet att en häst skadats så allvarligt på terrängbanan att den avlivats och konstaterar att nån mer terrängtävling vill han aldrig mer se. Han konstaterar att han är alldeles för blödig för det och att han nu inte längre tycker att det är konstigt att hålla en minnesstund för en häst.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Nu vill jag också göra en ny tråd :D Tänker att här kan vi hålla koll på och följa de OS-aktuella ekipagen och spekulera i vilka som...
67 68 69
Svar
1 364
· Visningar
90 142
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp