OS-ryttare valde häst från Laxviken

Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

Maddick har ju också gått hela sin "ungdomstid" här uppe i Jämtland.

Så om man ska vara korrekt så har ju Helena två hästar från Jämtland, grymt kul :banana:
 
Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

Jag frågade om jag fick köpa den hästen efter kvaliten i sundsvall i sept. Men icke, den var inte till salu. :cry:
Underbart fin.
 
Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

Jätte kul att även vi jämtar kan ta fram bra hästar.
Har förresten själv en häst från Salmonbay:)
 
Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

Kan hon inte, varför inte?
Synd att det inte framkom i Ridsport reportage, men som jag förstod det av uppfödaren hade hon henne hemma länge. Hon reds som jag förstod det in sent och gick mycket i hagen här uppe i Jämtland och blev stark :)

Hon ägs ju nu av uppfödarens syster.
 
Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

Hon kanske inte kunde låta bli med intresser från Helena:p

men det skulle förvåna mig om hon tänkte ha den som sin egna tävlingshäst.
Men känt är ju att hon gärna säljer söderut, och så klart är det kanon reklam att hästarna hamnar hos namnkunniga ryttare.
 
Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

För att Madick är uppfödd i Västmaland. Känner både ägaren och uppfödaren och har även skött om Madick innan hon blev inriden.
 
Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

Då måste jag ha missuppfattat uppfödaren, som nu bor i Jämtland. Då hon sa att hon haft Madick hemma länge att hon reds in sent och gick i stora hagar. Jag förstod henne som att den var hemma i Jämtland.

Men då måste hon alltså menat någon helt annanstans! :crazy:

Hon har alltså aldrig gått uppe i Jämtland innan hon blev såld till systern?:confused:
 
Sv: OS-ryttare valde häst från Laxviken

Kan hon inte, varför inte?
Synd att det inte framkom i Ridsport reportage, men som jag förstod det av uppfödaren hade hon henne hemma länge. Hon reds som jag förstod det in sent och gick mycket i hagen här uppe i Jämtland och blev stark :)

Hon ägs ju nu av uppfödarens syster.

Madick har inte stått hos Ann-Louise i Östersund!!! Madick är från Västerås; när hon sen skulle ridas in tog Nettis med sig henne till Skåne. Där stog hon tills HL tog henne till Norrköping!! Jag tror inte ens att Ann-Louise själv hann flytta uppåt när Madick åkte till Nettis! Men som sagt Madick stog i Fam. Karlssons stall i Västerås innan!! Nettis köpte ju sedan Madick!:bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Amerikanska dressyrryttaren Guenter Seidel har sett om sitt stall inför sommarens OS. Han ska nu rida Marie Meyers Grand...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ÖP) Familjen Söderholm har inte hamnat på Truvbacken av en slump. Stället är perfekt, tycker nyinflyttade Emma och Didrik som satsar...
Svar
0
· Visningar
923
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ÖP) I helgen var det återigen dags för Stockholm International Horse Show. Eleverna från travgymnasiet på Wången medverkade flitigt i...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ÖP) Järpens ridklubb har beslutat att lägga ned ridskoleverksamheten från och med april. - Vi har för få ridskoleelever, säger Eva...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp