M
Moej
Usch, det här är inte roligt. Jag vet inte om jag vill använda mig av NH eller NH-tänkande. Eller jag vill väl, men törs jag? Ända tills nu har jag alltid tyckt att det har varit det bästa sättet, men nu har jag börjat tänka på ett litet annat vis tror jag.
Alla NH-människor tycker att man inte ska tvinga hästen till att se människan som ledare. Men ändå, det är väl nästan så, har hästen nåt val?
Jag tycker inte illa om NH, men jag har blivit väldigt osäker.
Om man "NH-tränar" hästen på en volt med lina te.x. och ber den om något, men den inte gör den saken, då driver man den mer och mer tills den tillslut gör det? Måste hästen välja mellan mig eller obehag?
HUR ska jag få hästen att respektera mig frivilligt?
Det blir mkt frågor och funderingar här
men jag vill vara säker på det jag gör.
Hur blir man ledare och vän med hästen på ett snällt sätt?
Har nh-tränade hästar nån personlighet?
Jag har tränat nh på en mkt låg nivå bara..
Med de sju lekarna kan det väl inte vara så mkt "risker", då tvingar man väl inte hästen till att se en som ledare?
Jag vill ju egentligen hålla på med nh-saker, löslongering, linlekar, rundcorall, allt sånt..
Alla NH-människor tycker att man inte ska tvinga hästen till att se människan som ledare. Men ändå, det är väl nästan så, har hästen nåt val?
Jag tycker inte illa om NH, men jag har blivit väldigt osäker.
Om man "NH-tränar" hästen på en volt med lina te.x. och ber den om något, men den inte gör den saken, då driver man den mer och mer tills den tillslut gör det? Måste hästen välja mellan mig eller obehag?
HUR ska jag få hästen att respektera mig frivilligt?
Det blir mkt frågor och funderingar här
Hur blir man ledare och vän med hästen på ett snällt sätt?
Har nh-tränade hästar nån personlighet?
Jag har tränat nh på en mkt låg nivå bara..
Med de sju lekarna kan det väl inte vara så mkt "risker", då tvingar man väl inte hästen till att se en som ledare?
Jag vill ju egentligen hålla på med nh-saker, löslongering, linlekar, rundcorall, allt sånt..