osäker...

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare josefin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 775
J

josefin

hej . jag har en d-ponny valak som är 10 år och äger ett sto som är 15 år tsm med mina föräldrar. Saken är den att jag hoppar och tävlar min d-ponny och tycker att det är jätte kul. men mamma,pappa(m.m.) tycker att jag ska börja hoppa vårat sto. jag vill liksom inte det ! men jag vill inte göra mina föräldrar besvikna/ledsna. jag vet inte hur jag ska göra.... tacksam för svar :bow:

Sv: osäker...

du ska vell aldrig göra saker som du själv inte vill. då blir det bara fel. men frågan är varför vill du inte hoppa henne för? du kan vell rida båda två?

jag vet inte hon har så dåligt rykte bland dom jag känner och hon är ett stort tjockt halvblod.. det känns inte som en hopphäst för mej ... :/

VARFÖR har hästen dåligt rykte? Och "stort, tjockt halvblod" är ingen direkt talande beskrivning. Det mesta är stort jämfört med ponny. Har du ridit och hoppat hästen på hemmaplan och vet hur den är att rida?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Görel
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
420
Senast: Springer
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
731
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 432
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka