Oseriös avel, fortsättning.

Jag skulle också kunna beskriva Sherlock som "känslig", men jag skulle inte säga att han har några kvarstående rädslor eller så. Upplever inga problem i vardagen. Han är inte ljudrädd alls, backar inte undan om man viftar, går inte undan om man får för sig att börja skitgråta (ehum :angel: ) utan kommer och liksom kurar ihop sig hos en eller trycker sig mot en istället. Som att han vill trösta men också som att han själv behöver närheten.
Han är lite för social med människor men är försiktig och ibland lite osäker i hundmöten beroende vad för typ av hund vi möter, kan ge av några skall men sen är allt lugnt igen. Inget avelsmaterial själv då han inte är speciellt rastypisk, men då han är den ende i kullen som är såhär så ser jag inga problem med att avla på syskonen/mamma som är mer rastypiska. Han har ju som sagt inga problem. Så vad man menar med "känslig" kan ju vara massa olika saker.
Skulle en golden vara som Sherlock skulle jag dra öronen åt mig. De ska vara mer åt det brötiga hållet ja.

Edit: Oh just ja. Han gillar inte alls onyktra människor. De vill han helst undvika.
 
Senast ändrad:
Alla hundar ska ju kunna leva ett vardagslivs utan att behöva uppleva ängslan regelbundet, eller? För mig är en "försiktig" hund en hund som är rädd eller ängslig över något. Det är skillnad om man beskriver den om ointresserad. Det lider ju inte hunden av.
Jo såklart ska hunden kunna ha ett bra vardagsliv, det tycker jag inte att jag motsätter mig på något sätt? :) Men dom kan ju vara försiktiga/känsliga utan att vara ängsliga tänker jag? Är dom ängsliga och har kvarvarande rädslor så är det absolut ett problem, men det är inte synonymt med att vara försiktig. :)

Sen rent allmänt angående retriever så är definitivt inte alla brötiga och stökiga när det kommer till jaktavlade, jag tycker inte det är helt ovanligt bland de mer jaktliga varianterna att vara väldigt känsliga för sin förares signaler. Ibland blir det tokigt pga att dom blir osäkra för att mentaliteten kanske inte är på plats på andra sätt eller har ägare som inte reder ut det (för det är ju inte alltid enkelt att förvalta det om en själv inte är medveten om vad en gör alla gånger) men det är liksom inte förlåtande tjockhudade utställningslabbar som tagits fram. Så att säga att en retriever ska vara brötig annars är något fel kan bli väldigt tokigt om en tänker sig något annat än en utställningshane :D
 
Alla hundar ska ju kunna leva ett vardagslivs utan att behöva uppleva ängslan regelbundet, eller? För mig är en "försiktig" hund en hund som är rädd eller ängslig över något. Det är skillnad om man beskriver den om ointresserad. Det lider ju inte hunden av.
Helt enig.

Jag har hittills inte träffat någon hund som av ägare/uppfödare beskrivits som "känslig" som jag inte uppfattat som osäker eller överdrivet vek. Kan tilläggas att jag ser signalkänslig som en helt annan sak än känslig i största allmänhet. Mina hundar är signalkänsliga, på så sätt att man knappt behöver göra något för att de ska uppfatta det, men de är inte känsliga så att de tar åt sig av saker, reagerar starkt på vardagssaker/människor eller liknande.
 
"Will to please" är för mig något helt annat än en hund som är känslig. Båda mina hundar har stort "will to please" skillnaden är att den ena lägger oftast ner om han upplever press/missnöjd förare, den andra "spottar i tassarna" och lägger i en växel till (på gott och ont). Skillnaden ligger i deras motivation och sociala trygghet. Hund 1 är både osäker och ibland svårmotiverad, hund 2 är socialt trygg och lättmotiverad.

Är helt enig med dig.
En hund kan ha "will to please" men inte vara belastningsbar. Just känslor kan få den mest föriga hund att krokna.
 
Ängsliga bitar är inget vi ville riskera att det skulle ploppa upp i vidare avkommor.
Nu lånar jag den här lite ur sitt sammanhang - men ja, jag tänker att ängslighet är väl inget som någon egentligen önskar i en hund (även om det ses mellan fingrarna en hel del på många håll). Och ser en att det finns rädslor/osäkerhet/ängslighet så är det ju jättebra att ta hunden ur avel (också oavsett ras). Men att det inte nödvändigtvis är samma sak som att vara känslig :) Och att en, beroende på hur mycket en diskuterar hund/vilka erfarenheter en har osv, benämner saker olika. Det kan absolut vara så att en hund som benämns känslig också är ängslig och rädd, för att personen inte har andra ord, men jag menar bara generellt att det inte måste vara just en sådan kombination som avses när en säger känslig :)

Som ett exempel, en kompis till mig har en otroligt känslig hund. Trygg, enkel, trevlig, inga rädslor osv, men väldigt känslig för min kompis signaler. Och honom skulle jag beskriva som känslig och kanske något vek. Medans min hund är känslig för stämningar, ängslig, orolig generellt och han skulle säkert andra kunna kalla känslig men för mig är han mer ängslig så att säga. Så ja, hur vi värderar orden och vad vi själva tänker när vi använder vissa begrepp stämmer ju inte alltid med hur andra resonerar (och jag menar inte att Svansson är något att hurra över mentalt)
 
Jag skulle nog beskriva min terrier som "försiktig". Hon tar illa åt sig av bannor och är otroligt förarmjuk. Hon är inte generellt ljudkänslig utan helt enkelt... lite känslig bland folk. Avreagerar oftast sådär som terriers gör, men hon skulle nog inte alls gilla en hård förare. Man får bara tänka sig för hur man hanterar motgångar med henne.
Jag skulle absolut kunna lägga upp en beskrivning på henne som känslig och samtidigt tycka att hon är en fin och trygg individ.
När det kommer till andra situationer kan hon ju få en hammare i skallen och fortfarande jaga en boll, och i möten med andra hundar är hon inte mjuk.
Så jag vet inte hur jag personligen skulle reagera på en sådan beskrivning från en uppfödare. Skulle nog välja att träffa hunden, det verkar ju vara väldigt olika hur vi uppfattar ordets värde. .
 
Jo såklart ska hunden kunna ha ett bra vardagsliv, det tycker jag inte att jag motsätter mig på något sätt? :) Men dom kan ju vara försiktiga/känsliga utan att vara ängsliga tänker jag? Är dom ängsliga och har kvarvarande rädslor så är det absolut ett problem, men det är inte synonymt med att vara försiktig. :)

Sen rent allmänt angående retriever så är definitivt inte alla brötiga och stökiga när det kommer till jaktavlade, jag tycker inte det är helt ovanligt bland de mer jaktliga varianterna att vara väldigt känsliga för sin förares signaler. Ibland blir det tokigt pga att dom blir osäkra för att mentaliteten kanske inte är på plats på andra sätt eller har ägare som inte reder ut det (för det är ju inte alltid enkelt att förvalta det om en själv inte är medveten om vad en gör alla gånger) men det är liksom inte förlåtande tjockhudade utställningslabbar som tagits fram. Så att säga att en retriever ska vara brötig annars är något fel kan bli väldigt tokigt om en tänker sig något annat än en utställningshane :D

Tror vi tänker på lite olika saker när vi skriver orden försiktig och känslig. När jag sett en hund jag skulle kalla försiktig är det en hund som inte vågar lösa en situation inom en rimlig tid. Det kan bara att hälsa på en främmande person trots att hunden visar intresse. Det är inte ok enligt mig även om hunden kan avreagera sen när den väl hälsat. Det kan även vara att den inte vågar ta för sig i en arbets/leksituation då den upplever obehag från omgivningen eller socialt pga. Otrygghet. Det är inte ok även om den en timme senare när den insett att den inte behöver vara otrygg kan leka/arbeta. En hund som inte har intresse av främlingar men ändå trygga är inte försiktiga och upplever heller inget obehag om främlingen närmar sig hunden, den kallar inte jag försiktigt. En hund som är svårmotiverad men trygg kanske avstår arbete/lek pga att den inte har lust. Den kallar jag inte heller försiktig.

Det du kallar känslig på förarens signaler brukar benämnas förighet. Sen finns benämningen förarvekhet. Vissa hundar är mer förarveka än andra men det kan variera en hel del mellan olika situationer. En hund som normalt är mycket förarvek kan svara upp om på en tillsägelse om den är tillräckligt fixerad på något. Exempelvis när min äldre hund ska in på agilityplanen låser han på hunden innan och skäller. Just då är han stenhård i huvudet men i de flesta andra lägen är han extremt förarvek.

Jag personligen tolkar orden känslig som att hunden har lätt att läsa in obehag eller rädsla i situationer. Eller fysisk känslighet att den skadar sig lätt. Men om någon säger att hunden är känslig för förarens signaler och snabbt utför sina uppgifter utan bara otrygg så tänker jag nog bara att det lät som en förig hund, så trevligt!
 
En allmän undran, vet egentligen inte riktigt om den hör hemma här eller i Valp 2018 men det får bli här eftersom den på sätt och vis handlar om uppfödning.

Hur skulle ni ställa er till att en avelshund beskrivs som att ha varit försiktig socialt som valp och fortsatt känslig som vuxen, tar åt sig mycket av sinnesstämningar t ex? Jag sitter och spanar efter potentiellt intressanta kullar men blir lite tveksam när en av föräldrarna beskrivs på detta sätt. Jag ser liksom framför mig en hund som är benägen att bli ängslig, när det kanske egentligen är en exceptionellt förig hund med mycket will to please. Visserligen är ingetdera särskilt lämpligt för mig som är ganska burdus till sättet :o, men det vore bra att se hur ni andra tänker kring liknande beskrivningar.

För egen del ser jag känslighet som en oönskad egenskap, så jag skulle vara tacksam för att uppfödaren var ärlig om detta och leta vidare.
Låter som att hunden inte riktigt är socialt trygg i grund och botten, och risken finns att osäkerheter nedärvs till avkommorna.

Uppfödaren till Xana beskrev henne kort som "lite känslig" efter att hon fått tillbaka hunden från mig. Xana var mycket riktigt vek mentalt i min smak (och då jämför jag inte direkt med brukshundars mentalitet som några av er andra), men hon var även en hund som lätt blev mycket berörd och bekymrad i olika situationer t ex i olika miljöer utanför hemmet, när det fanns folk i närheten av oss m.m. Även osäker mot folk. Detta trots mycket träning sedan hon var nästan fyra månader gammal och jag upptäckte att hon hade problem som jag behövde se till att ta tag i. Innanför hemmet var hon som vilken hund som helst, men utanför hemmet var en värre historia. Enligt uppfödaren var dessa osäkerheter något hon nedärvt från sin pappa, som också var sådan i grunden.

Jag personligen backar om jag hör beskrivningar såsom "känslig", "lite försiktig" m.m när jag tittar på en hund eller funderar på en kombination. För mig är inte sånt önskvärt, även om det kanske inte alltid handlar om en hund med osäkerheter i grund och botten. Men det är många använder "försiktig" och "känslig" för att slippa erkänna rädslor och osäkerheter.
 
Senast ändrad:
En avelshund beskrevs för mig som bland annat "undergiven". Jag valde bort den kullen direkt.

Förarvek och känslig är inte samma sak. Signalkänslig och känslig är inte samma sak. Iallafall inte för mig. Jag vill ha en förarvek hund, jag vill ha en signalkänslig hund, jag vill inte ha en känslig hund.
 
Min erfarenhet är att känsliga hundar (hundar med känselspröt) , dvs hundar som känner av förare, sinnessträmningar, situationer väldigt mycket ofta tenderar till att överanalysera saker. De har ofta svårare att ta sig förbi ett problem. Precis som @WildWilma var inne på, det tar för lång tid.

För mig är det inte samma sak som förarvek. Men däremot är det samma sak som ängslig. Det har stark nedärvning och själv skulle jag inte köpa en hund av någon ras med dessa egenskaper då det lätt kan slå över till att utveckla en rädsla.
 
Jag skulle aldrig köpa hund efter en tik som beskrivs som känslig. För mig innebär det en hund som tar åt sig av saker och blir låg istället för att ta i och pröva igen. Min hund skulle jag bedöma som måttligt hård i huvudet. Obehag ruskar han av sig, och tar inte åt sig av bannor eller saker som låter. Han är också mycket oöm fysiskt. Däremot är han enormt träningsbar då han har stor arbetsvilja och hög förighet. Dvs blir det fel så prövar han igen, och igen, och en gång till, för att det är kul och för att få belöningen och att matte blir nöjd. En rolig hund att ha.
 
För egen del ser jag känslighet som en oönskad egenskap, så jag skulle vara tacksam för att uppfödaren var ärlig om detta och leta vidare.
Låter som att hunden inte riktigt är socialt trygg i grund och botten, och risken finns att osäkerheter nedärvs till avkommorna.

Uppfödaren till Xana beskrev henne kort som "lite känslig" efter att hon fått tillbaka hunden från mig. Xana var mycket riktigt vek mentalt i min smak (och då jämför jag inte direkt med brukshundars mentalitet som några av er andra), men hon var även en hund som lätt blev mycket berörd och bekymrad i olika situationer t ex i olika miljöer utanför hemmet, när det fanns folk i närheten av oss m.m. Även osäker mot folk. Detta trots mycket träning sedan hon var nästan fyra månader gammal och jag upptäckte att hon hade problem som jag behövde se till att ta tag i. Innanför hemmet var hon som vilken hund som helst, men utanför hemmet var en värre historia. Enligt uppfödaren var dessa osäkerheter något hon nedärvt från sin pappa, som också var sådan i grunden.

Jag personligen backar om jag hör beskrivningar såsom "känslig", "lite försiktig" m.m när jag tittar på en hund eller funderar på en kombination. För mig är inte sånt önskvärt, även om det kanske inte alltid handlar om en hund med osäkerheter i grund och botten. Men det är många använder "försiktig" och "känslig" för att slippa erkänna rädslor och osäkerheter.

Gud så tråkigt att höra om Xana!

Hon är alltså inte kvar hos dig? :(
 
Gud så tråkigt att höra om Xana!

Hon är alltså inte kvar hos dig? :(

Hon flyttade tillbaka till uppfödaren för snart två veckor sedan.
Jag har inte orkat berätta om det, och jag har inte velat förstöra stämningen i Valp 2018-tråden heller. Ja, det var ett mycket tungt beslut att ta och det innebar mycket sorg och skuldkänslor för min del i början, men nu ett tag efteråt känns det som ett helt riktigt beslut. Det var rätt beslut för samtliga parter även om det kändes fruktansvärt. I valet av nästa hund (när det blir vet jag inte, den kan skaffas om några månader eller så kan det dröja ett antal år eller helt utebli) kommer jag vara betydligt mer noggrann och kräsen.
 
Hon flyttade tillbaka till uppfödaren för snart två veckor sedan.
Jag har inte orkat berätta om det, och jag har inte velat förstöra stämningen i Valp 2018-tråden heller. Ja, det var ett mycket tungt beslut att ta och det innebar mycket sorg och skuldkänslor för min del i början, men nu ett tag efteråt känns det som ett helt riktigt beslut. Det var rätt beslut för samtliga parter även om det kändes fruktansvärt. I valet av nästa hund (när det blir vet jag inte, den kan skaffas om några månader eller så kan det dröja ett antal år eller helt utebli) kommer jag vara betydligt mer noggrann och kräsen.

Jag har full förståelse för att du inte orkat berätta och tycker verkligen inte att du ska ha skuldkänslor alls!

Funkar det inte så funkar det inte och risken är ju bara att man förstör ännu mer om man tragglar vidare på något som inte känns helt rätt. Ska bli spännande att se vad din nästa blir. :heart
 
Jösses O_o lång annons med dravel....

Beskrivning
Vi har nu två helt underbara, originella och helt unika valpar till salu för dig som söker en hund med "lite extra av allt"!
Valparna, en tik och en hane, är en blandning mellan Golden - Border Collie - Husky och har ärvt det bästa från alla tre raserna, då de blir extremt vackra, smarta, lojala och positiva till allt vad livet har att erbjuda.
Deras intelligens från både Bordercollie och Husky generna gör att de förstår ord ( även om det finns många som påstår att det är omöjligt ) och förstår därför även skillnaden mellan snarlika kommandon som tex. -gå och lägg dej i hallen, eller - gå och lägg dej i köket.
Dessutom har de från Huskyn ärvt sin egen talförmåga, de diskuterar gärna verbalt, och svarar på tilltal, i synnerhet om de inte håller med vid en tillsägelse, men även för att upplysa om att de tex. behöver gå ut kissa bl.a.
Av den anledningen behöver man inte traggla kommandon osv utan i princip bara informera om vad som gäller, då deras självklara och positiva inställning till alla former av samarbete är helt naturlig för dem.
De är tom. tillräckligt intelligenta för att ha humor, på riktigt, och diskussioner på den nivån kan bli riktigt roliga.
Tack vare Golden-genen har de hög stresstålighet, vilket gör att de inte måste aktiveras hela tiden, och inte har några problem att varva ner efter avlutad aktivitet.
De har heller ingen vallnings instinkt, eller behov att hålla koll på allt och alla, som en ren Bordercollie, utan är istället begåvade med en ängels tålamod, och accepterar när ungarna leker med dem, oavsett om det handlar om kurragömma eller att bli utklädda för att gå på te- party...
Då vi fött upp flera kullar med den här blandningen under de senaste 20 åren, kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familjehundar, alt. bästa vän till dej som söker en supersmart, lättlärd och helt okomplicerad hund med stabilt psyke!
Alla valpar från tidigare kullar har blivit extremt friska och långlivade individer med kanonpsyke.
Valparna är uppfödda i hemmiljö och vana vid barn, katter, hästar mm.
Båda två är väldigt sociala, trygga i sig själva och vana vid att åka bil, gå i koppel mm och älskar att bada...
De är även rumsrena, kan "sitta fint", "vacker tass" och kommer på inkallning utan problem, då de får springa fritt när vi ex. är på skogspromenader, hemma på gården eller på stranden.
Valparna säljes veterinär besiktigade, vaccinerade, chip märkta, registrerade och avmaskade och får med sig ett startpaket med halsband, koppel, leksak, snuttefilt ( som luktar mamma och pappa ) och en påse med övergångs foder.
Då de blir 12 veckor under v.33 är de enligt gällande regler leveransklara och redo att flytta till sina nya hem från och med den 10/8.
Pga erfarenhet av extremt många spekulanter på tidigare kullar, vill jag ha en första kontakt via Blockets annons svar/mail.
Vid tingning av en valp tas en handpenning på 2.500:- ut som inte återfås vid ev. ånger.
Pris: 10.000:- eller högstbjudande i kombination med ett gott hem....
 
Jösses O_o lång annons med dravel....

Beskrivning
Vi har nu två helt underbara, originella och helt unika valpar till salu för dig som söker en hund med "lite extra av allt"!
Valparna, en tik och en hane, är en blandning mellan Golden - Border Collie - Husky och har ärvt det bästa från alla tre raserna, då de blir extremt vackra, smarta, lojala och positiva till allt vad livet har att erbjuda.
Deras intelligens från både Bordercollie och Husky generna gör att de förstår ord ( även om det finns många som påstår att det är omöjligt ) och förstår därför även skillnaden mellan snarlika kommandon som tex. -gå och lägg dej i hallen, eller - gå och lägg dej i köket.
Dessutom har de från Huskyn ärvt sin egen talförmåga, de diskuterar gärna verbalt, och svarar på tilltal, i synnerhet om de inte håller med vid en tillsägelse, men även för att upplysa om att de tex. behöver gå ut kissa bl.a.
Av den anledningen behöver man inte traggla kommandon osv utan i princip bara informera om vad som gäller, då deras självklara och positiva inställning till alla former av samarbete är helt naturlig för dem.
De är tom. tillräckligt intelligenta för att ha humor, på riktigt, och diskussioner på den nivån kan bli riktigt roliga.
Tack vare Golden-genen har de hög stresstålighet, vilket gör att de inte måste aktiveras hela tiden, och inte har några problem att varva ner efter avlutad aktivitet.
De har heller ingen vallnings instinkt, eller behov att hålla koll på allt och alla, som en ren Bordercollie, utan är istället begåvade med en ängels tålamod, och accepterar när ungarna leker med dem, oavsett om det handlar om kurragömma eller att bli utklädda för att gå på te- party...
Då vi fött upp flera kullar med den här blandningen under de senaste 20 åren, kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familjehundar, alt. bästa vän till dej som söker en supersmart, lättlärd och helt okomplicerad hund med stabilt psyke!
Alla valpar från tidigare kullar har blivit extremt friska och långlivade individer med kanonpsyke.
Valparna är uppfödda i hemmiljö och vana vid barn, katter, hästar mm.
Båda två är väldigt sociala, trygga i sig själva och vana vid att åka bil, gå i koppel mm och älskar att bada...
De är även rumsrena, kan "sitta fint", "vacker tass" och kommer på inkallning utan problem, då de får springa fritt när vi ex. är på skogspromenader, hemma på gården eller på stranden.
Valparna säljes veterinär besiktigade, vaccinerade, chip märkta, registrerade och avmaskade och får med sig ett startpaket med halsband, koppel, leksak, snuttefilt ( som luktar mamma och pappa ) och en påse med övergångs foder.
Då de blir 12 veckor under v.33 är de enligt gällande regler leveransklara och redo att flytta till sina nya hem från och med den 10/8.
Pga erfarenhet av extremt många spekulanter på tidigare kullar, vill jag ha en första kontakt via Blockets annons svar/mail.
Vid tingning av en valp tas en handpenning på 2.500:- ut som inte återfås vid ev. ånger.
Pris: 10.000:- eller högstbjudande i kombination med ett gott hem....
Ojojojjjjj.... Helt okomplicerade och man behöver bara upplysa om vad som gäller..... Behöver inte aktiveras hela tiden, heller....

Jag blir alldeles matt.....
 
Jösses O_o lång annons med dravel....

Beskrivning
Vi har nu två helt underbara, originella och helt unika valpar till salu för dig som söker en hund med "lite extra av allt"!
Valparna, en tik och en hane, är en blandning mellan Golden - Border Collie - Husky och har ärvt det bästa från alla tre raserna, då de blir extremt vackra, smarta, lojala och positiva till allt vad livet har att erbjuda.
Deras intelligens från både Bordercollie och Husky generna gör att de förstår ord ( även om det finns många som påstår att det är omöjligt ) och förstår därför även skillnaden mellan snarlika kommandon som tex. -gå och lägg dej i hallen, eller - gå och lägg dej i köket.
Dessutom har de från Huskyn ärvt sin egen talförmåga, de diskuterar gärna verbalt, och svarar på tilltal, i synnerhet om de inte håller med vid en tillsägelse, men även för att upplysa om att de tex. behöver gå ut kissa bl.a.
Av den anledningen behöver man inte traggla kommandon osv utan i princip bara informera om vad som gäller, då deras självklara och positiva inställning till alla former av samarbete är helt naturlig för dem.
De är tom. tillräckligt intelligenta för att ha humor, på riktigt, och diskussioner på den nivån kan bli riktigt roliga.
Tack vare Golden-genen har de hög stresstålighet, vilket gör att de inte måste aktiveras hela tiden, och inte har några problem att varva ner efter avlutad aktivitet.
De har heller ingen vallnings instinkt, eller behov att hålla koll på allt och alla, som en ren Bordercollie, utan är istället begåvade med en ängels tålamod, och accepterar när ungarna leker med dem, oavsett om det handlar om kurragömma eller att bli utklädda för att gå på te- party...
Då vi fött upp flera kullar med den här blandningen under de senaste 20 åren, kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familjehundar, alt. bästa vän till dej som söker en supersmart, lättlärd och helt okomplicerad hund med stabilt psyke!
Alla valpar från tidigare kullar har blivit extremt friska och långlivade individer med kanonpsyke.
Valparna är uppfödda i hemmiljö och vana vid barn, katter, hästar mm.
Båda två är väldigt sociala, trygga i sig själva och vana vid att åka bil, gå i koppel mm och älskar att bada...
De är även rumsrena, kan "sitta fint", "vacker tass" och kommer på inkallning utan problem, då de får springa fritt när vi ex. är på skogspromenader, hemma på gården eller på stranden.
Valparna säljes veterinär besiktigade, vaccinerade, chip märkta, registrerade och avmaskade och får med sig ett startpaket med halsband, koppel, leksak, snuttefilt ( som luktar mamma och pappa ) och en påse med övergångs foder.
Då de blir 12 veckor under v.33 är de enligt gällande regler leveransklara och redo att flytta till sina nya hem från och med den 10/8.
Pga erfarenhet av extremt många spekulanter på tidigare kullar, vill jag ha en första kontakt via Blockets annons svar/mail.
Vid tingning av en valp tas en handpenning på 2.500:- ut som inte återfås vid ev. ånger.
Pris: 10.000:- eller högstbjudande i kombination med ett gott hem....
Om det finns en enda sanning i den beskrivningen så blir jag förvånad :meh:...
 
Ojojojjjjj.... Helt okomplicerade och man behöver bara upplysa om vad som gäller..... Behöver inte aktiveras hela tiden, heller....

Jag blir alldeles matt.....
Men de lämnar ju garantier, så vad kan gå fel? :up:
Jag undrar om man får garantierna skriftligt och om de tar tillbaka hunden och återbetalar inköpspriset eller om man rent av får tillbaka allt man lagt ut också? :)
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
612
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 016
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp