Bukefalos 28 år!

Osmart, Royal Canin

M

MissDaisy

Här sitter man med en kull på 1 dygn och har ev en liten bebis som behöver stödmatas,,, tack vare Royals 25% utförsäljnings rabatt plus uppfödarrabatten på 20% har uppfödare hamstrat på sig all babymjölk,,, det går inte att få tag i.... och ringer man RC så är all personal på utbildning och ingen svarar i telefon, säkerligen inte bara jag som blivit heligt förbannad!!!

Även om butiken har det nya som Royal lanserar så får de inte lov att sälja det....TACK SÅ MYCKET !!!!
 
Sv: Osmart, Royal Canin

KMR är väl t o m att föredra framför RC...
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Jag ska åka och handla det sedan. Fick nämligen rådet att RC's är jättebra...därav min reaktion.
TACK så mycket för hjälpen med tipset!

Tråkigt dock att de gör på så konstigt sätt så allt tar slut i butikerna låångt innan de släpper nya serien......
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Har ni egen erfarenhet av att använda KMR?
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Men, jag var på en jättestor affär ute på Hisingen i helgen med massor av olika matsorter och de hade mycket av RC kvar.
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Jag har inte behövt stödmata själv, men av de uppfödare jag pratat med väljer alla KMR före RC.
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Jo, det är nog den där det nu var helt slut på just RC babymilk :smirk:
Men jag har köpt KMR istället.
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Jag har KMR, men har aldrig behövt stödmata nån. Däremot har Yoga fått det vid båda sina förlossningar för att hålla energin uppe. Speciellt efter första som blev lite krånglig (1 unge som var dödfödd och kom baklänges = JOBBIGT !!). Hon åt ingen mat på 1,5 dygn, men slurpade i sig mjölkersättningen.
 
Sv: Osmart, Royal Canin

:bow: Tackar, bra att veta :bow:
Kanske skall min hona få sådant ändå fastän hon äter vanligt för hon har en tendens att gå ner sig rejält när hon ger di.
Hon får feta bebisar men själv blir hon anskrämlig fastän hon får mat i överflöd :smirk:
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Jag var också lite irriterad på RC, då kattmat skulle inhandlas, och ingen mat fanns, för att de skulle byta SÄCKAR! :confused:


Men som tur var, hittade jag sista säcken (i stan, misstänker jag). Och fick den då ca 100:- billigare :)

Lite tur i allt elände!


Gillar inte att byta fodersort, när jag vet att jag vill ha deras foder sedan i alla fall!



Hoppas det löser sig för dig också!
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Jo, jag stödmatar lille knodden med KMR som jag nu förstått är bättre än RC's mjölk....
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Jag vet inte om det gör så mycket, men det kan ju vara gott för mamma katt att slurpa i sig sånt med.
 
Sv: Osmart, Royal Canin

Efter att ha både stödmatat och varit med när små kattungar måste tas om hand utan mamma så ger jag följande råd:

Späd med mer vatten än vad som står att man ska ta....

För ju tjockare mjölkersättningen är, ju större är risken att man får förstoppning på kattungarna....

Ge hellre tunnare ersättning och mata oftare.....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp