åh, precis sådär var min häst innan! eller ja, lite fortfarande. hon har aldrig tyckt om att bli borstad (främst dåliga minnen sen ridskolan men även atthon är kittlig) och brukar mest gå sin väg/vända bort huvudet om man vill gosa...
i början av januari blev hon dock skadad och tillochmed riktigt dålig ett tag, och efter det är hon nästan som en helt annan häst! vet inte om det beror på att hon blivit rejält bortskämd under den här perioden (av mig ocha lla andra

) eller om hon och jag kommit närmare varandra i förtroende efter vad vi gått igenom, nu händer det titt som tätt att hon somnar/dåsar till med huvudet mot min kind, eller så kan hon helt enkelt börja "muffla" (ok, eget ord

) med mina händer (ja, lite tigg kanske

) och jacka, något hon inte gjorde förut, för att hon liksom "avskydde" kroppskontakt..
kan tillägga att hon är ett sto med stor integritet och personlig "trygghetszon" d.v.s det område där hon vill vara för sig själv, men det verkar som om det krympt sen hon skadade sig...
var väl inget tips iofs, för man kan ju inte begära att du ska göra din häst till konvalescent för ett tag, men nu vet du att du inte är ensam iaf...