Otöjbara stigläder?

josefinefreed

Trådstartare
Finns det verkligen otöjbara stigläder? Jag köpte nämligen ett par (tror det var från Globus) "otöjbara" stigläder med nylonkärna, men nu, 2-3 månader senare har dom ändå töjts!.... Eftersom jag har lite problem i min kropp så belastar jag gärna ena sidan lite mer, men det jobbas på och är på god väg att bli bra.

Men som sagt, nu har dom redan töjts.. så ena är 1cm längre nu.

Har någon något tips på stigläder som verkligen inte töjer sig?

MVH Jossan

Sv: Otöjbara stigläder?

Köper thorowgoods stigläder på hooks dom i syntet som liknar läder och jag har haft dem ett ex antal år nu utan att dom är töjts något alls är helt nöjd med dom.

Ja jag har faktist tänkt tanken på ett par såna.. Men jag har fått för mig att dom kommer att gneka och låta till min syntetsadel.. :-/ Vad har du för sadel till dom?

Wintec Webbers töjde sig inte en mm på typ 5 år. Prestige har inte töjt sig hittill (typ 3 resp 1 år eller något snart). Jag älskar verkligen Prestigelädren :love:

Annars är väl ett enkelt sätt att byta sida på stiglädren varje vecka eller nåt. Så töjer de sig lika mycket.

Har du försökt reklamera dem?

Jag reklamerade ett par otöjbara Prestige-läder som töjde ut sig ordentligt snabbt. Inga problem, och vi fick ett par nya utan diskussion.

Oh Wintec.. att jag inte tänkte på dom. Dom är ju inte fasligt dyra heller, visst är det såna "ovanliga" som kallas Webbers? Dressyrläder som vissa kallar dom.

Ja jag har tänkt på det, att köper jag ett par nya får jag göra så. Och har för tillfället bytt sida på dom jag har nu. :)

Snuffel: Jag tror inte jag har kvittot kvar, är så snabb på att slänga kvitton jag inte tror är nödvändiga att ha kvar....

Jag hade Prestiges otöjbara till förra hästen och de var asbra. Sålde dem när hästen togs bort och fick typ lika mkt som jag köpt dom för haha.
Till nuvarande hästen har jag otöjbara från Knights leather, de är några hundra billigare än Prestige och lika bra, tror jag, hästen är utlånad så det är inte jag som använder stiglädrena just nu :p

Jag har Amerigos otöjbara. De verkar faktiskt inte töjt sig nämnvärt. Men jag byter dem en del iom att jag har ett par stigläder till två sadlar för tillfället. Egentligen är det stigbyglarna jag har ett par av de bra. Men jag orkar inte dra av dem vid sadelbyte/hästbyte. Så jag byter rubbet. ;)

Men iaf.. De är bra!

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Breen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 752
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka