Otrevligt meddelande skrivet på sonens jeans

Av något slag ja! Övergrepp innefattar allt ifrån verbala kränkningar, hot, utpressning osv till sexuellt våld.
Fast vet du, man kan inte hålla barnet från pappan för att någon har skrivit på barnets trasiga byxor. Det behövs betydligt mer än så.

Kanske någon neutral borde prata med barnet. Jag tror det inte alls blir bättre av att han förhörs till höger och vänster.
 
Igår vägrade pappan svara på samtal och mess, har du fortfarande inte pratat med honom?Jag tror att det är viktigt att du gör det först, så att han får en chans att förklara vad som pågår. Sedan kan du, tror jag, gå till soc och berätta att han mobbar sin son och förstör hans kläder.
 
Igår vägrade pappan svara på samtal och mess, har du fortfarande inte pratat med honom?Jag tror att det är viktigt att du gör det först, så att han får en chans att förklara vad som pågår. Sedan kan du, tror jag, gå till soc och berätta att han mobbar sin son och förstör hans kläder.
Precis. Det som är svårt är att han kan hävda att det var på skoj, någon lek mellan honom och sonen. Typ, byxorna hade gått sönder och bör slängas, varpå de klottrar med penna på byxorna i nån sorts deckarlek (eller vad vet jag, han kan ju hitta på precis vad som helst som är omöjligt att bevisa).

Ännu svårare är att sonen naturligtvis uppfattar att det är väldigt spänt mellan föräldrarna, och vågar antagligen varken säga bu eller bä åt någondera eftersom de båda fortfarande är hans föräldrar och han är ju självklart lojal mot båda.


Stackars stackars pojke.
 
Igår vägrade pappan svara på samtal och mess, har du fortfarande inte pratat med honom?Jag tror att det är viktigt att du gör det först, så att han får en chans att förklara vad som pågår. Sedan kan du, tror jag, gå till soc och berätta att han mobbar sin son och förstör hans kläder.
Ja absolut, det förutsätter ju att han svarar dock. Det är inget ovanligt att han vägrar svara på allt som är lite jobbigt, det är snarare standard. Ignorera problemen så finns dem inte.
 
Precis. Det som är svårt är att han kan hävda att det var på skoj, någon lek mellan honom och sonen. Typ, byxorna hade gått sönder och bör slängas, varpå de klottrar med penna på byxorna i nån sorts deckarlek (eller vad vet jag, han kan ju hitta på precis vad som helst som är omöjligt att bevisa).

Ännu svårare är att sonen naturligtvis uppfattar att det är väldigt spänt mellan föräldrarna, och vågar antagligen varken säga bu eller bä åt någondera eftersom de båda fortfarande är hans föräldrar och han är ju självklart lojal mot båda.


Stackars stackars pojke.
På det sättet är det ju väldigt bra med skolan som hade noterat tydlig skillnad på barnet under pappaveckan. En iakttagelse som inte bara är föräldrarnas ord mot ord, och som inte bortförklaras hur enkelt som helst. Verkar hoppfullt att de tycks ta det på allvar och följa upp.
 
Vi har tänkt i dem banorna också, men sonen säger ingenting och vi har inget konkret så att gå på gällande det. Men däremot kan vi säga att vi misstänker att det inte står rätt till hos pappan. Att någonting händer men vi vet inte vad
Du som känner pappan kan kanske föreslå att han får stöd i sitt föräldraskap. Han verkar ju ha svårigheter och dessutom en osund relation till sin egen pappa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp