otroligt sur i boxen

F

flashback

Hej!
jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig. Varje år som jag stallar in min häst efter betet (i alla fall förra året och detta året) så blir han jättesur när jag ska hantera honom i boxen, nu har han börjat sparka också så han är inget rolig alls speciellt när man borstar men han gillar inte att bli klappad heller. På sommaren är han världens keligaste och gladaste häst han älskar att bli borstad och visar inga tecken på nåra tjurigheter. han har en uträknad foderstat med analyserat hö så han får vad han behöver, vad ska jag göra, kan han ha ont nånstans? är det nån som vart med om nåt liknande eller har tips vad jag ska göra? det är något bättre när jag tar ut honom i gången och fixar med honom där. När vi kommer ut på ridturen så är han glad igen.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 504
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 104
Senast: Mia_R
·
Ridning På sistone har mitt sto varit väldigt tjurig och allmänt sur. Hon har börjat med att sparka bakut i galoppfattningen och vill inte gå...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 774
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp