Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Sophia_

Trådstartare
Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter matte i pinsamma situationer...? :angel: :)

Här om dagen kommer i hem från stallet, hunden står lös utanför bilen medan jag ska försöka lassa med mig en hel hög av smutsiga hästtäcken, tröjor, väskor.. Ser att Akilah har fått syn på något bakom häcken mellan parkering och hus men hon brukar stanna när jag säger åt henne så jag låser bilen och vänder mig om för att gå in. Då är hunden borta och jag ser mellan grenarna i häcken hur hon sätter full fart mot ett sånt där bord med fasta bänkar där det sitter ett par och fikar. När hon kommer fram forsätter hon UPP PÅ BORDET :eek: från vilket hon utövar sina bästa hälsningsritualer gentemot det chockade paret.
Jag får ju givetvis sätta full fart efter och eftersom Akilah antagligen utifrån mina steg kan bedöma att jag är skälgt arg (nähä? :devil: ) bestämmer hon sig för att det var mycket trevligare hon sina nyfunna vänner och kryper in mellan benen på mannen som desperat försöker komma undan. Jag försöker dra ut henne i kopplet vilket medför att jag liksom drar i hans ben eftersom kopplet är intrasslat under honom och det hela blir extremt pinsamt när jag måste ställa mig på alla fyra i höjd med deras knän och lirka ut en viss byracka...

Kan säga att jag bad om ursäkt och försvann därifrån som en oljad blixt... :crazy: :o

En annan gång ska jag ha med Akilah när jag ska rida. Plötsligt blir hon rädd för hästen, som normalt är hennes bästa kompis men hon råkade väl hamna lite för nära och insåg när hon kollade upp att hästen blivit j*vligt stor.
Hon vänder då och springer tillbaka till stallplan, 100 meter bort, där en tjej från andra stallet (som jag inte alls känner) är på väg att åka på sin moped. Akilah tycker förstås att hon funnit det perfekta gömstället och hoppar upp mellan tjejens ben så att hon sitter på den där fotplattan på mopeden. Där sitter hon sedan medan jag förösker ropa till mig henne från sadeln på en otålig häst. Tjejen såg lindrigt förvånad ut med min hund sittande på hennes moped... :confused:

Och sist men inte minst. Hade precis träffat en ny kille, och när vi en kväll ca en vecka efter att vi träffats för första gången, bestämmer oss för att gå till statoil och köpa godis, ser jag ett utmärkt tillfälle till att ta en kvällspromenad med hunden. Låter henne vara lös på hemvägen eftersom vi gå precis i skogskanten och hon far omkring och har himla roligt.
När vi kommer in i trappuppgången tycker jag att det luktar väldigt illa där, och ser på killen att han också tycker det. Skyndar mig in i lägenheten för att slippa lukten men plötlsligt är den ÄNNU mer uppenbar. När jag tänder lampan uppäcker jag att min tidigare vit-röda hund blivit brun på ena sidan. Och det luktar nåt så överj*vligt. Tydligen har hon rullat sig i BAJS och det kan inte varit hundbajs ens utan måste nästan varit MÄNNISKOBAJS. :eek: Det är det absolut äckligaste jag varit med om och hon åker givetvis raka vägen in i duschen. Då upptäcker killen att när Akilah tidigare gått förbi honom måste hon ha strykit sig mot hans ben för hans byxor och skor är också kladdiga av bajs. Jag har nog aldrig skämts så mycket i hela mitt liv.... :S

Senast ändrad:
Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Haha! Det verkar vara en uppfinningsrik vovve du har!

Jag har en historia och när ni läser den måste ni föreställa er att jag inte är så gammal, kanske tio år.

Vi hade en Golden i familjen som var gudasnäll mot allt och alla men ganska ouppfostrad. En gång var jag ensam hemma och jag skulle ta ut henne i trädgården för att kissa. Hon gick alltid i koppel annars men lat som jag var tänkte jag att "hon sticker nog inte".

Nåväl, väl ute i trädgården får hunden syn på en gammal dam med en liten hund som går förbi utanför på gatan (ingen aning om rasen). Jag står lite bakom huset så hon ser inte mig men jag ser henne.

Vår hund blir jätteglad och springer fram till tanten och hunden och viftar glatt på svansen och vill busa. Nu till det pinsamma som jag skäms över än idag: Jag tyckte det var så pinsamt att hämta hunden som ju varit olydig så jag gick bara in i huset igen och tittade på vad som hände genom fönstret!:o :o :o

Tanten stod och motade bort vår hund innan hon gav upp och fortsatte gå. Vår hund sprang hem igen efter en stund när hon fått hälsa och leka klart.

Snälla nu alla! Döm mig inte för detta, tänk på att jag var ung och dum när detta inträffade!

Kan ju tala om att 2 av mina terriers har pinkat på en bukefalists skor :angel:

Annars är tack och lov inte mina hundar speciellt benägna att ställa till pinsamheter :D :bow: :love:

Det här är iof inte min hund det handlar om. Men jag fick ju min hund när jag fyllde tio och jag hade en bästa vän som fick sin hund ett år efter. Jag har en westie och han hade en alldeles jättego men förjävlig jack russel. Vi var som rugrats och var jämt ute med hundarna o lekte o höll på. Vi hade ett "berg" som vi alltid satt på och såg ut över allmänheten där, byrackorna var oftast lösa.
En dag när vi leker "fortet" ser vi en gubbe komma gåendes av utländsk härkomst (säger det eftersom att de flesta utlänningar brukar vara lite rädda för hundar). Han har en jättestor cowboy aktig hatt på sig och går lite konstigt..Då får Jack russeln fnatt och min hund sätter delvis efter henne (men fastnar vid en fläck o pissar istället). Russeln skäller som en tok och hoppar mot gubben (de kan ju hoppa ganska högt) medan gubben ser ut som att han försöker fäkta bort henne med en pinne. Under tiden ligger min kompis ohch skrattar så att han är helt blå i ansiktet och JAG får såklart springa dit och ta bort hunden och säga min hatreplik "hon är inte farlig". Gubben som ser ut som att han skulle få en hjärtattack springer iväg medan jag får stå där o skämmas för en hun som inte ens var min:o :devil:

Åh ja det gjorde Harley en gång också:crazy:
Mina föräldrar o deras grannar e väldigt goda vänner och festar ofta på helgerna. Så en dag kommer en av grannarn apå besök och är väldigt överförfriskad och Harley springer raskt och lite nonchalant fram och pissar på hennes ben (inga byxor utan kjol o sandaler ha rhon)..men hon märkte inget så jag höll tyst:o :o

Kom på en till sak, tack och lov var det inte min hund som gjorde bort sig den här gången. :bow:

Jag och en kompis är ute i stan och cyklar, hon har sin flat coated med sig som springer i koppel. Vid ett tillfälle ska vi köra om några människor som är ute och går, men det är ganska begränsat med plats så ni måste cykla förbi rätt nära. Kompisen cyklar först och har hunden på sidan närmast de som är ute och går.

Av någon anledning tycker väl hunden att det är aaaaalldeles för trångt att springa mellan människa och cykel och hittar därför en egen väg: nämligen MELLAN BENEN PÅ GUBBEN SOM GÅR. Och jag emnar, där finns knapast särskilt mycket utrymme utan men se verkligen hur hunden kryper ihop och TRYCKER sig in mellan benen på gubben. Han blir förstås helt chockad när det kommer ut en hund (och flatcoated är ju inte direkt små hundar) så han får hoppa på ett ben tills hund och koppel kommit igenom. :D :D

Jag som cyklade efter och såg allt har nog aldrig skrattat så mycket förut, och jag undrar verkligen vad det var för idé som flög genom hundens huvud när han bestämde att närmaste vägen bara måste vara mellan benen på den där gubben. :rofl: :rofl:

Mina har nog aldrig gjort något jättepinsamt, förutom att min lilla har varit på rymmarstråt en och annan gång, när det är löptikar i närheten....

Annars var han ganska pinsam när han var valp (och även nu förtiden ibland)
På den tiden bodde jag i "stan".
Valpar som ibland hittar på bus ex. hoppar och biter i kopplet osv, så måste man ju säja till, eller hur?
Det var bara det att varje gång jag sa till honom och det var någon i närheten la han sig ner och gallskrek som att jag skulle ha piskat honom eller slängt honom i marken eller nåt !!

Ni kan ju tänka er blickarna jag fick när jag PLÅGADE den lilla söta stackaren till hund!

även sådär gör min hund än idag. Han lägger sig inte på rygg men kurar ohop sig och ger ifrån sig ett hjärtskärande "skrriiiiiiiiiiiiiii" om jag ens antyder att jag ska ta honom i nacken:crazy:
Jag har förvisso tagit tag i honom några gånger men aldrig slagit eller överdrivit....mn det är svårt att övertyga de som står omkring o glor:angel:

Igår fick jag köra hunden in akut till djursjukhuset för att inducera kräkning... Vad hon hade gjort? Hon hade rotat igenom min gästs VÄSKA och hittat en MÖRK CHOKLADKAKA som hon petade i sig :rofl:

Jag lovar och svär att veterinären trodde att jag skyllde ifrån mig...

fotnot: min hund fyller snart 14 år :angel:

Jag och Kusinen var ute och gick med våra vovvar, jag med min Samojed och hon med sin stora Rottis Tik.
De sprang lösa omkring och lekta och när de två leker går det inte speciellt lugnt till...när de kommer springande är det som två cementklumpar som skjuter förbi för de är verkligen stenhårda.

Så gick vi promenad runt sjön, och hundarna hoppade i och badade och var härligt blöta när de svichade förbi oss.....

Medans vi klättrade över en "stege" om går mellan två "hagar" så sprang hundarna iväg på andra sidan eftersom de krypit under tagtråden som var där och runt ett stort berg och vi forstsätter gå där medans vi hör hundarna lite halvlångt bort och helt plötsligt får jag se runt bergskullen att där sitter en människa och solade i den härliga vårsolen, tills hon blivigt totalt översprungen av två genomblöta hundar......ja, då skämdes man ju lite granna :o

Som tur va blev hon inte arg eller så, hon sa bara; Ingen fara, ja gillar hundar, men jag blev lite blöt bara!! :rofl:

Men, pinsamt var det i alla fall!! :o

Ni kan ju tänka er blickarna jag fick när jag PLÅGADE den lilla söta stackaren till hund!

Så gjorde mitt lejon jämt när hon var liten.. hon gjorde det dessutom så fort man skulle ta ut nåt ur munnen på henne som hon ville ha kvar (hände i princip varje promenad.. hundbajs/cigaretter/gamla glasspapper/mossa.. you name it)! Som tur var hängde jag en del i närliggande hundpark för socialitetsträning & då fick hundägarna se med egna ögon hur pipig hon var.. de hade hört henne yla flera av dem fick jag höra & det märktes att de tänkte "Aha, då är hon inte valpmisshandlare trots allt" :crazy:

Detta hände en kväll i våras. Jag vandrade med hunden genom ett villaområde påväg mot skogen.. På en uppfart sitter en (SNYGG) kille och borstar muttrar med en stålborste.
Min kär hund stannar och tittar nyfiken på vad han gör för något. I samma ögonblick som hon märker att han tittar på henne börjar hon fjanta sig.. Hon lägger sig på mage på trottoaren och drar sig liksom framåt mot honom, hon gnyr och börjar även rulla runt och kråma sig!
Killen skrattar och säger att hon gärna får komma fram och hälsa eftersom hon var så angelägen! :o
När jag släpper fram henne kryper hon rakt upp i hans knä och sätter sig där och pussar på honom..

Sedan får jag henne inte där ifrån! :eek: Jag försöker kalla på henne men hon ger mig blickar som säger ungefär: "Lägg av! Jag har hittat en snygg kille! Försvinn.."
Jag blir mer och mer generad.. Slutar med att jag drar med mig hunden därifrån och killen sitter kvar på sin uppfart och skrattar åt oss! Det roliga var att hon löpte då, så hon blev väl liksom kär i honom!?

Ingen katastrof, men hon var så j-vla fjantig och han var sååå snygg! :devil:

verkar som att hunden tog tillfället i akt bättre än matte ;)
man hade ju säkerligen kunnat fått till nån bra raggningsreplik där..
typ.. "Min hund har visst blivit kär i dig, vill du följa med hem?" :banana:

verkar som att hunden tog tillfället i akt bättre än matte ;)
man hade ju säkerligen kunnat fått till nån bra raggningsreplik där..
typ.. "Min hund har visst blivit kär i dig, vill du följa med hem?" :banana:

Jag tror inte min sambo hade blivit så glad då! :D

Valppinsamheter har jag ett par stycken på lager.

Det som får mig att skämmas än idag, var när fina fru Mäklare var på besök inför försäljning av lägenheten. Mannen var ensam hemma med en skock ungar plus valp.

Två fel begicks när hon hade hälsats välkommen.

1. Valpen fick springa lös.

2. Mäklaren hindrades inte att ta av sig sina skor.

Naturligtvis får mäklaren sina tunnstrumpbyxor sönderrivna av en ivrigt hoppande valp, och självklart trampar hon i en kisspöl. :o

Jag hade dött om jag var där. Tycker det är pinsamt än idag fast jag inte var hemma, och jag aldrig träffade mäklaren eftersom vi anlitade en annan.

Min voffa är just nu i slyngelåldern, och kombinerat med att hon är otrooooligt människokär så lyckas hon ibland skämma ut matte och husse...

Senast i lördags när vi var ute i stallet tillsammans med tuaphua och hennes ena pappi.
Voffa hade skötit sig exemplariskt hela tiden, fram till när vi skulle gå därifrån. vi hade varit där ganska länge, och hon hade hittat massor av roliga saker att göra, så hon var rejält övertrött.

Out of nowhere får hon plötsligt ett tokryck och drar in på en tomt. Sambon drar efter arg som ett bi.
Inte i trädgården står en kvinna och pysslar i sitt nysådda land, och hennes två döttrar (??) sitter på gräsmattan.
Voffa tar en raid bort till döttrarna, upp i knäet på dem och ger dem en riktig tungkyss, sen drar hon vidare ut i det nysådda landet, upp i knäet på tjejerna igen, och en sista räd över landet, innan sambon får tag i odjuret.
Kvinnan var inte nådigt förbannad (jag förstår henne verkligen) och skrek okvädesord till min sambo.
Som kronan på verket kissar voffa på deras gräsmatta.
Sambon var så arg så han kokade

Hahaha.. vilken rolig hund du har - kan jag inte få låna henne några gånger i veckan? :D

Min hund är inte alls sådär rolig att ha med, trotts att han inte alltid är mattes ängel. Men han gör såna där dumma saker, som häromveckan då det satt två hundar - en han känner och en ny - i en bil. Då hoppar han upp på bilen med båda tassarna = repor i lacken! Hände nog ingenting med bilen men SÅ gör man inte. :o

Han har iof med sina dumheter gjort oss bekanta med alla våra grannar, och icke grannar som har hund, och andra. Vi har inget staket runt tomten och Tuffs vet inte hur en tomtgräns ser ut. Så han hälsade nog på varända granne den sommaren vi flyttade in. De som har hundar hälsar han på än idag - han tom HOPPAR in över staketet hos en familj på en helt annan gata för att få igång deras två stora rottweilers. :D Tur att folket härikring har överseende. ;)

Hahahahaha.. jag tror jag dör. :rofl: Nu fick jag ett skrattanfall och skämma ut mig för hela jobbet. :D Bra när man sitter i reception.

Hahaha.. alltså det här går inte, jag kommmer att få sparken. :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 936
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 843
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 666
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31