• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare ecssory
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 075
E

ecssory

Vill ändra avsändare när jag skickar mail! Vart gör jag det?

Sv: Outlook!

Vadå ändra avsändare :confused:
Har du mer än ett konto då?
Menar du växla mellan olika konton som alla ligger i Outlook kanske?

Nej,nej!

När jag i begynnelsen skaffade bredband och fick nytt konto till outlook så fick jag någonstans skriva in vad det skulle stå för avsändare när jag skickar mail.
När jag nu skickar mail till folk så ser de som "rubrikrad" till mailet mitt och sambons namn. Jag skulle vilja ändra detta nu till enbart Mitt namn!

Förstår du?

1. Klicka på Inkorgen (Inbox), och välj Konton (Accounts) i Vertyg-menyn (Tools)
2. Välj det konto du vill ändra och klicka på Egenskaper (Properties)
3. Skriv in valfritt namn vid Namn (Name box) och klicka på OK och sedan Stäng (Close)

Gå in i Outlook, välj Verktyg, Konton, Egenskaper. Under Användarinformation, Namn: bör du se ditt och sambons namn. Där kan du ändra.

Gå in på det konto du ska ändra på och ta sedan egenskaper. Nånstans där finns användarinformation och där kan du ändra namnet.

HA! Ni är bäst och jag känner mig korkad. Satt i 30 minuter och letade tillslut surnade jag till och kände att det skulle gå snabbare om jag tog hjälp!

Danke!

Liknande trådar

IT & mobiler Mitt Facebook konto har en live.com adress som kontaktmöjlighet men pyttemjuk har ändrat så det är numera en Outlook adress. Så jag kan...
Svar
15
· Visningar
588
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
737
IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
454
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur