Ovanlig och supersnygg pullargrimma!

weasel_

Trådstartare
Behöver hjälp. Jag ska köpa en lös pullargrimma till mitt klinkerträns, svart med silverfärgade spännen.
Krukset är att jag vill inte ha en vanlig, slät men ändå inte med klinker eller stass på den.. Den ska vara lite ovanlig men ändå stilren.

Den ska sitta på skimmeln.
32683448.jpg

Har en idé i huvudet om att en repnosgrimma, typ jw eller Dyon, i pullar skulle vara coolt.. men finns det? :confused:

Sv: Ovanlig och supersnygg pullargrimma!

Det finns ingen repnosgrimma som är formad som ett pullar, men därimot har Dyon en lös repnosgrimma (achen) och lös pullar! :laugh::love:

Jag tänkte att jag skulle ha båda två, problemet är bara att min donna hatar achen, hon är lugnare i munnen om jag skippar nosgrimman helt, så jag får nog hoppa repnosgrimman! :(

Men ett pullarträns till hoppningen blir det! :d

Kyro Riding Gear säljer en pullarnosgrimma som är lackad. Supersnygg!!

Okej. Ja, Dyons rep achen hade jag levat ha men hon gillar inte snokrem så i dressyren har jag bara engelsk nosgrimma (och då passar ju inte den i rep:grin:) men i hoppningen funkar inte det då hon blir stark.

Minns inte vilket märke det var men jag har sett en pullar som är med resor. Någon som vet?

Lack är väldigt snyggt men det kanske blir mycket till klinker pannband..?

Näää det blir inte för mycket! Menar det finns dem som har tjocka lackade nosgrimmor och blingade pannband!

Tror det kan bli riktigt läckert:d

Kan jag se den på något vis? Kollade hemsidan men där fick man nästan inte se nåt.

Du kan ju ha repnosgrimman utan snokrem.
Cwd har en elastisk pullar

Håller med! Hon är helt underbar på att fixa alla möjliga, och omöjliga önskningar som man kan ha! :)

Jag har också ett träns som hon har designat själv till mig som jag är så supernöjd med!

Till hoppningen måste hon ha pullar, möjligtvis remont, annars snor hon lätt bettet.
I dressyren fipplar hon ingenting med bettet så där passar engelsk.

Nu har jag skickat ett mejl. Skrev och frågade om det skulle gå att designa en pullar i samma stuk som rep-nosgrimman. Blir kanske trixit men det återstår att se :)

Tror att det kan bli vansinnigt snyggt! :d:love:

Men SKARPT, så det gäller att ha en ordentlig fluffplatta under nosplattan och att spänna försiktigt...

Men detta vet du redan, sorry! :laugh:

Det glömde jag att skriva. Givetvis så vill jag ha med läderplatta på nosryggen.
Får se om de kan koka ihop något

Tackar för upplysningarna men jag spänner aldrig nosgrimmorna hårt, bara lagomt ;)

Jo samma här, och jag kom på att vi nog pratat om detta i en av mina urspårade trådar... tänkte ta bort men då vart det för sent, därav sorry som jag precis hann lägga till! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka