ovanliga konster

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lollolisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 814
L

lollolisa

Någon som har något tips på en ovanlig konst som man kan lära sin hund?? :banana:

Sv: ovanliga konster

det beror lite på :p vad kan din hund i nuläget?

Min kille har lärt hunden skita på kommando.
Tydligen mkt praktiskt.
Han kan även "spread them" så hoppar han upp på det man visar med frambenen och står brett isär med bakbenen. Sen ska man klappa hela hunden (Som när polisen kroppsvistiterar en) och säga "are you packing tongue? så får man en slick i ansiktet.

Vet inte hur ovanligt det är, men:

-Stänga lådor & dörrar
-Nicka & skaka på huvudet när man frågar något. Jag tänkte lära min skaka på huvudet om jag frågar "är du en hund?" & nicka är jag inte riktigt säker på än
-Beroende på ras kan man ju lära dom att skutta upp & ge en en puss när man står upprätt
-Att hunden får ta en godis på en viss siffra/ord (inte varsågod) så kan man säga liknande ord & siffror en stund innan man säger rätt (hm, var det begripligt?)

Kommer inte på några fler just nu, behöver fika;)

min kan tända och släcka lampor, kissa på kommando, prosit..
sen kan han lite random grejer, tex spela död, krypa, skäller om man pekar finger ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 055
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
209
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka