Ovanliga/udda färger?

Sv: Ovanliga/udda färger?

Här är vår nya kisse! Vad kallas hans färg? :D
Billy

Skulle kalla honom blå, eventuellt är han silver oxå, är han nästan vit runt rumpan (hålet :o ) och i hårbotten bakom öronen så kan du nästan räkna med att han är silver också...

Tack! Han är nog inte silver, är mer beige vid rumpa och öron än vit!

Din var superfin förresten, Norsk skogkatt? :love:

Amberfärgen i Skogisvärlden är inte ny,möjligen godkännandet. Finns en tolv år gammal hona uppåt landet med just färgen amber. :angel:

Min grå på bilden är iofs rätt ovanlig färg. På just denna ras är den vanlig, men den är extremt ovanlig på t.ex huskatter.

mys1.jpg

Fast det är ju först nu man fått kläm på vad det är för färg. Den har ju kallats golden bl.a innan.

Nä, jag menade ju givetvis att den var ny som godkänd ras :D

Vi har en bruntabbykille. Kanske inte så ovanligt, men man ser det heller inte varje dag (varannan ungefär då vi har en likadan kille i området... :D )

Ozzytabby1.jpg

Ozzytabby2.jpg

Ozzytabby3.jpg

Slutligen var jag bara tvungen att slänga in denna bilden med så han ser så nöjd och glad ut i mitt knä... :angel:

Ozzytabby4.jpg

Ja, nöjd och glad var ordet :rofl:

Snarare "vem f*n har lurat i henne att jag är nån fjantig ragdoll" :D

Missen ser ut att ha det jättegott där den ligger :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
606
Senast: Filippa
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 172
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 266
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka