över 18 och tävlar fjording

grodan21

Trådstartare
hej! har funder att på detta med att tävla fjording och vara över 18. hur gör man då för att kunna kvala in till fjord sm? har funderat på detta då jag fyller 18 nästa år. / Anna

Sv: över 18 och tävlar fjording

Tag kontakt med din närmaste lokalförening och hör efter när det tävlas. Kolla in Svenska Fjordhästföreningens hemsida. Klicka på SM 2007, där finns allt om årets SM. Kvalreglerna är snarlika från år till år. Det som är så himla bra med fjordhästen är att du kan fortsätta tävla den efter att du fyllt 18 genom att delta i fjordtävlingar runt om i landet. Smartast är förstås att skaffa hästtävlingslicens så kan du vara med överallt tillsammans med alla andra hästraser på vanliga tävlingar. Dressyr och körgrenar brukar inte vara några som helst problem. Att tävla i hoppning bland stora hästar kan bli lite knepigt med tanke på avstånden mellan hindren, men har din fjording "stort steg" brukar det fungera bra. Lycka till!

Sv: över 18 och tävlar fjording

Precis som Jejan säger kan du kvala både via din lokala fjordhästförenings uttagningstävlingar, samt på "vanliga" storhästtävlingar. För att kvala räcker det med att du rider lokala tävlingar, och behöver därmed inte skaffa hästlicens till din fjording om du inte vill det.
Jag är 21 i år och har både i år och förra året ridit och kvalat till SM främst genom starter i lokal tävling för stor häst, men även ridit fjordkvalen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 193
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 986
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
760
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31