Överben och benskydd

Favina

Trådstartare
Jag´har en häst med överben, ganska så stort på insidan fram. Jag kan varken ha benskydd eller lindor för då trycker det och hon börjar småhalta. Utan skydd är inga problem men jag vill ju ha skydd när jag rider.

Jag har alltid skydd på mina hästar och rider aldrig utan, men med henne måste jag göra det.

Några förslag på benskydd som är supermjuka eller någon annan lösning?

Sv: Överben och benskydd

testat eskadrons skydd med fårskinn? vart sitter överbenet? under knät eller länger ner? är det nytt eftersom hon är så öm?

det finns paddar i fårskinn, det i kombination med fleecelindor kanske skulle funka.

Låter lite skumt, överben ska ju inte göra ont. Om det är nytt och fortfarande aktivt så kan det göra ont men i så fall ska du inte rida förrän det är "oaktivt". Har ngn vet. tittat på det? Annars får du nog som centaur skriver testa ngt med fårskinn eller liknande.

Underbara :) Mjuka och sitter som smäck. + att den herren som jag har skydden till har ett överben vilket gör att "vanliga" skydd är för trånga för honom på ena benet.

19178908.jpg

Det sitter precis mellan kotan och knäet, på mitten. Vanliga senskydd kan jag inte ha då det buktar ut, dom räcker lixom inte runt. Problemet är ju att så fort hon får slag så är det ju aktivt men jag vill ju förhindra detta så det inte blir mera aktivt.

Vart kan man köpa paddar i fårskinn?:)

det minns jag såklart inte. :p men jag vet att jag sett det, så det finns! prova att googla lite?

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 251
Senast: Capybara
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka