överkåt hanhund, löptikar å en matte med feber...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Benso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 252
B

Benso

Var på avslutningen på lydnaden igår... Och då är klart att vi ska ha ett litet prov. Det har verkligen gått framåt på kursen och B har blivit så himla mkt bättre med andra hundar och verkligen växt (och antagligen matte likaså ;) )
Kursledaren sa att det är otroligt, att man inte kan tro att det är samma hund och att jag är jätte duktig (jag kan väl inte vara duktig... :p )

Tillbaka till provet och gårdagen... Linförigheten har suttit som bara den och han har verkligen haft total fokus på mig och det har inte varit några problem alls, men igår funkade det verkligen inte... Allt gick halvdant utom inkallningen och hopp över hinder som vi fick mkt bra på. Men va fan vad besviken jag var.
Här har vi verkligen tränat och jag trodde att det skulle gå bra. Men som sagt kombination febrig matte, kåt hanhund :angel: (nästa gång blir det en tik :devil: ) och löptikar var nog inte så bra...

Ville bara skriva av mig lite... Vi ska förresten börja på agility till hösten :banana:

Sv: överkåt hanhund, löptikar å en matte med feber...

Jag vet hur det känns med kåt hanhund! Fy fan! Speciellt när man har en tik och en hane! :rofl:
Kastrering är på gång! Jag har nog aldrig varit med om något jobbigare och det tycker min tik också!;)

My_Star skrev:
Jag vet hur det känns med kåt hanhund! Fy fan! Speciellt när man har en tik och en hane! :rofl:
Kastrering är på gång! Jag har nog aldrig varit med om något jobbigare och det tycker min tik också!;)

Precis... fyfan kan inte ens tänka på om jag skulle haft en tik oxå :crazy:

Har lite samma funderingar faktiskt... Att kapa bollarna alltså... Det måste ju vara otroligt frustrerande för B oxå...
Kan det vara idé??

Benso skrev:
Precis... fyfan kan inte ens tänka på om jag skulle haft en tik oxå :crazy:

Har lite samma funderingar faktiskt... Att kapa bollarna alltså... Det måste ju vara otroligt frustrerande för B oxå...
Kan det vara idé??

Jaa tror att det är en toppen idé, hur gammal är han?

Han är 2½ år... blev 2 i januari
Är parad och därför man undrar om det är så att han lixom fått "mersmak" och att det inte skulle göra så stor skillnad om man kastrerar honom... :crazy:

Benso skrev:
Han är 2½ år... blev 2 i januari
Är parad och därför man undrar om det är så att han lixom fått "mersmak" och att det inte skulle göra så stor skillnad om man kastrerar honom... :crazy:

Är mycket möjligt att han fått mersmak för det hela, men jag tror om du bara är envis och bestämd med honom och visar att du inte accepterar hans beteende, så kan du få bort det.....men det är ju som sagt bara vad jag tror! ;)

Hade tidigare en hanhund som var allt utom vek, men han fick lära sig sina gränser, vi fick vara väldigt bestämda mot honom och fick hela tiden arbeta på att ha ledarskap över honom och han satt kvar på tomtgränsen trots att tiken på andra sidan gatan löpte! Det tycker jag är väldigt duktigt gjort. :banana: :bump: Vart jag vill komma är i alla fall att ingenting är omöjligt så ge inte upp, det kan ta tid :D

Du säger att han är parad......for ni till tiken eller kom tiken till er. Att fara med hanhunden till tiken kan medföra dåligt beteende hos hanhunden efter parning!

Jo... Jag har varit lite väl snäll emot honom eftersom jag fått för mig att han är vek... Men nu när han växt till sig lite så är han faktiskt ganska tuff. :crazy: ;)

Efter dessa veckor på kursen så har det som sagt hänt mkt och han är ju väldigt lätt att lära sig, men jag tror kanske att detta är lite tuffare att lära honom... Men skam den som ger sig :banana: ;)

Vi åkte till tiken en gång, men då ville det sig inte. Nästa gång träffades vi på ett ställe som ingen av dom normalt är på... Vi ville inte att tiken skulle komma till oss pga av det du sa... =)

Men vi får fundera lite, eftersom det antagligen är jobbigt för honom också... :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Är i en situation som skulle kunna utvecklas till osämja mellan oss grannar om vi inte gör något bra av detta. Vill gärna ha era tankar... 2
Svar
35
· Visningar
5 990
Senast: bigganl
·
Hundträning Tror jag satt huvudet på spiken idag. Har ju lite problem med min omplacering gällande inkallning. Han har för mycket fokus på saker...
Svar
3
· Visningar
4 277
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Zizzy
·
B
Övr. Hund Jag har nu börjat på lydnad 1 med B och det går rätt bra... Han börjar fatta mer och mer och söker väldigt mycket kontakt med mig vilket...
Svar
19
· Visningar
1 216
Senast: Benso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka