Igår hade jag en middagsbjudning (med en hel del alkohol inblandat) för blivande studenter på universitetet, en aktivitet som ingick i nollnings-schemat för dem...
Jag satte då upp en lapp i mitt trapphus att det kommer befinna sig ett tjugotal personer i min lägenhet och att det kan väsnas en del under kvällen (fram till ca 23) från både trapphus och lägenhet.
Idag har en annan granne satt upp en kopia av lappen, på exakt samma ställe, men hon hade bytt ut ett tjugotal personer till att "hon ska ha några kompisar över mellan 17-19" och lagt till "därför kanske det står några extra cyklar på gården". Det vill säga - en uppenbar pik mot mig att hon tyckte min lapp var det fånigaste hon sett.
Men jag blev ganska sårad av den lappen
Gör man så? Driver man med andra människor på detta sättet genom att göra sig lustig över dem? Jag bor i ett litet hyreshus med bara fyra andra lägenheter och försökte bara visa lite hänsyn - det är väldigt tyst här annars. Tyckte hon det var fånigt kunde hon väl hålla det för sig själv, känner jag... Men jag kanske överreagerar? 
Jag satte då upp en lapp i mitt trapphus att det kommer befinna sig ett tjugotal personer i min lägenhet och att det kan väsnas en del under kvällen (fram till ca 23) från både trapphus och lägenhet.
Idag har en annan granne satt upp en kopia av lappen, på exakt samma ställe, men hon hade bytt ut ett tjugotal personer till att "hon ska ha några kompisar över mellan 17-19" och lagt till "därför kanske det står några extra cyklar på gården". Det vill säga - en uppenbar pik mot mig att hon tyckte min lapp var det fånigaste hon sett.
Men jag blev ganska sårad av den lappen