Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Smultron överlever ju i det vilda så om du inte fått tag i en väldigt förädlad sort borde du kunna gräva ner krukan i jorden över vintern. Lavendeln kan du kanske göra likadant med men där beror det nog mer på vart du bor för den är inte vinterhärdig i hela Sverige.
Jag har lyckats två vintrar, men efter senaste vargavintern stendog dom. Jag har bara balkong (ingenstans att gräva ned härligheten alltså) och sveper in krukorna i ett gammalt hästtäcke. Har nog haft lite granris över någon vinter också.
Trädgård & Växter
Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter!
Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Trädgård & Växter
Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge".
Är såna...
Trädgård & Växter
Har fått hem Miscantusplantor som jag beställt. Det stod i beställningen att de inte skulle levereras förrän efter 17 mars, men de kom...
Trädgård & Växter
Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :)
Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:)
Jag tycker nog om allt...
Hästnyheter Det kan ju vara så att hennes första reaktion var att han inte skulle säljas och när hon tänkte efter så ändrade hon sig. Det är ju stor...
Juridik & Ekonomi Tack! Jag har redan 3 (eller rentav 4...?) periodiseringsfonder. Den senaste är för detta året - utan den hade jag haft nästan 400 000:-...