Övningar för ryggmuskler på 20+are

Tikket

Trådstartare
Har en 20+are som fått stå mycket i sommar p.g.a olika anledningar och söker därför nu med ljus och lykta efter övningar som är muskeluppbyggande och stärkande för ryggen.
Klättra kan jag tyvärr inte göra, då det inte finns en enda backe här i princip.

Promenera, långt, länge och ofta. Gå bredvid och led alltså. Skritt är muskulärt uppbyggande och det håller senor och leder i trim.

Dessutom får du motion på samma gång.

Har en 20+are som fått stå mycket i sommar p.g.a olika anledningar och söker därför nu med ljus och lykta efter övningar som är muskeluppbyggande och stärkande för ryggen.
Klättra kan jag tyvärr inte göra, då det inte finns en enda backe här i princip.

Du behöver inte stärka ryggen, utan stärka buken. Så att den lyfter upp ryggen.
Börja skritta du.
Det går inte att rekommendera övningar i sig särskilt bra över nätet iom att det mest handlar om vilken form hästen arbetar i och hur väl den utför övningarna.

Däremot kan du gott skritta avsuttet mycket offroad ut i buschen så hästen får lyfta fötterna. Rid lite slalom mellan träd etc också.

I övrigt får jag nog rekommendera hjälp av dressyrtränare på plats. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 105
Senast: lilsan
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 993
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka