Oxblodsfärgade träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Johanna-79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 943
J

Johanna-79

Min andra tråd försvann så jag försöker igen, fast annorlunda och hoppas denna håller för reglerna. ;)

Vill se bilder på era oxblodsfärgade träns! För några år sedan var denna färg vanligare tror jag, men nu ser man den sällan. Sen verkar färgen oxblod se himla olika ut mellan olika märken? :confused:

För mig är oxblod mer åt vinrött än brunt, en kall färg alltså inte varm som vanlig brun. Vad tycker ni?

Sv: Oxblodsfärgade träns

Jag håller med dig!
Men mitt oxblodträns är mer ljusbrunt med liiite rött i, inte alls som jag trodde :p

Nu är bilden lite oskarp men färgen syns ju. Det stod på prislappen att det var färgen Oxblod.

12668578.jpg

Men mer rött i kallas färgen nog Havanna.

:laugh:

Här är en bild på min nya sadel, den är i mina ögon oxblodsfärgad. Eller vad skulle ni kalla den?? Har hängt en vanlig, brun (på h**ks hette färgen på tygeln "havana") tygel över så ni kan se skillnaden.

y1p6byQQl_FNQQ46rVL4O6q2J12b7c3wDfXquzU_m3Mc8n3U79P5Q0RiD1Lr3FOlubDE_KVVJ74Cdw

Jag är på jakt efter ett matchande träns, vilken färg skulle matcha tror ni? Vanlig brun funkar inte, skär sig!! Färgen behöver inte heta oxblod, för alla tillverkare har sina egna namn och nyanser på respektive färg så det är lite förvirrande...

Håller med, d varierar mkt...

Pansparis: Supersnyggt träns!

Här är ett jag har som jag kallar oxblod.

13183287.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 562
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka