• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare majabergman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 779
M

majabergman

Är det en bra sadel? Har kollat lite på en billig, men ville bara veta om det dög eller om det bara var skräp ;)

Sv: Oxford CC

Jag har haft en sån, men det var länge sedan...
De var populära runt början av 90-talet.
Min var helt platt utan stöd och snacka om close contact...jäklar vad man fick sitta i om hästen hoppade högt... men jo man var lite smidigare förr.
Förstår inte riktigt varför den var poppis för obekvämare sadel har jag då aldrig suttit i. Jag skulle inte betala så mycket för en sån.

Sv: Oxford CC

Köpte den då. Tyckte inte den var så farlig. Den låg såpass bra på min häst och vi hoppar ju inga direkt bamsehinder än så :)

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 819
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
559
Senast: Elo
·
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
987
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka