P-piller till katt???

Sv: P-piller till katt???

Jag kastrerade mina, kostade 800kr och då slipper man allt med skrikande honkatter o.s.v i maj ;)

Jag litar inte på p-piller, katter är experter på att spota ut sånt. Och sen är nog risken för oönskade graviditeter lika som för människor om inte större.

Ska du inte avla på henne skulle jag kastrera och slippa alla hon-katt fasoner.

vi gav våran p piller, tror det var en gång i månaden och de funka fint! om man gav henne det inpetad i en korvbit eller nått så gick det bra! vet inte riktigt vad detkosta... men jag har för mej att hon blev som en kastrerad.. alltså inte "majkatta" sej

1 gång i veckan ger man. Fast det är inget alternativ i längden. Ett tag kan man ge, men sedan borde man nog överväga att kastrera då piller gagnar för tumörer.

Kontraindikationer
Sjukdomstillstånd i vagina och uterus. Juvertumörer, diabetes mellitus, hypotyreoidism, dräktighet samt extremt feta djur.

Förpackningar och priser
Tablett 5 mg (vit/off-vit rund tablett med mittskåra)
20 styck blister, receptbelagd, 66 kr
60 styck blister, receptbelagd, 130.50 kr
100 styck blister, receptbelagd, 162 kr

Dosering
Katt: Kortvarigt uppskjutande av brunst: ½ tablett dagligen. Behandlingen insättes 5 dagar före väntad löpning.
Långvarigt uppskjutande av brunst: 1 tablett per vecka. Behandlingen insättes 5 dagar före väntad löpning.
Avbrytande av brunst: 1 tablett dagligen.
Nymfomani: 1 tablett dagligen.

KÄLLA: FASS

Senast ändrad:

pmm skrev:
Jag kastrerade mina, kostade 800kr och då slipper man allt med skrikande honkatter o.s.v i maj ;)

Jag litar inte på p-piller, katter är experter på att spota ut sånt. Och sen är nog risken för oönskade graviditeter lika som för människor om inte större.

Ska du inte avla på henne skulle jag kastrera och slippa alla hon-katt fasoner.

Är tänkt att vi ska göra d så småningom,men än så länge är hon för tunn (hittekatt) så vet. lär inte våga söva henne...Så vi får ju ge piller så länge.

Jättebra om nån kunde ge ett ungefärligt pris!

Mynta2 skrev:
1 gång i veckan ger man. Fast det är inget alternativ i längden. Ett tag kan man ge, men sedan borde man nog överväga att kastrera då piller gagnar för tumörer.

Kontraindikationer
Sjukdomstillstånd i vagina och uterus. Juvertumörer, diabetes mellitus, hypotyreoidism, dräktighet samt extremt feta djur.

Förpackningar och priser
Tablett 5 mg (vit/off-vit rund tablett med mittskåra)
20 styck blister, receptbelagd, 66 kr
60 styck blister, receptbelagd, 130.50 kr
100 styck blister, receptbelagd, 162 kr

KÄLLA: FASS

Tackar!!! :bow:

800kr betalade jag för min och då blev hon även vaccinerad och så tömde dom analkörtlarna. Passa på att öronmärka på en gång, det gjorde inte jag och fick då betala 350kr för det bara för sömnmedlet är så dyrt, bättre att passa på när de redan sover.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 370
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: ameo
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka