Bukefalos 28 år!

På besök på förlossningen

eyz

Trådstartare
Jag är öppen 2 cm och "mogen".
- Du kommer inte gå över tiden, sa läkaren till mig. (BF på lördag)

:eek:

Efter BM-besöket igår där jag hade högt blodtryck och äggvita i urinen kombinerat med ökad svullnad i kroppen samt huvudvärk fick vi tid idag igen för kontroll av blodtrycket. Då blodtrycket låg på 95-100 tyckte BM att vi skulle åka in till förlossningen så fick de ta lite fler prover och se så det inte var på väg åt fel håll så att säga.

Ctg:n visade att lillen mår bra där inne, alltid skönt att få bekräftat. Mina blodvärden var bra och med så pass lite äggvita i urinen som jag trots allt har så fick jag åka hem igen. Ska in på lördag igen för att kontrollera blodtrycket, MVC här har stängt nu fram till på måndag.

Läkaren som kände på livmodern kunde alltså konstatera att jag är öppen två cm och mogen. Vill så gärna ta henne på orden men folk har väl gått runt och varit småöppna i alla tider utan att det kommit några barn inom närmsta framtiden... Ska i alla fall försöka ta det lugnt och hoppas på att värkarna kommer igång snart istället för att jag ska dra på mig havandeskapsförgiftning. :cool:

Läkaren sa förövrigt att jag efter undersökningen kunde få lite blod i trosorna och sammandragningar men min kropp är så förbannat snål med blod, att lämna blodprover är en svettig historia för de stackars sköterskorna, så inget sånt än. Lite mer av slemproppen har släppt sen hon var där och rotade men inte har jag haft mycket till sammandragningar heller...

Nä, nu är jag bannemig redo för lillskrutten trots att jag inte hittat favoritmysbyxorna att ha med till BB. :banana:
 
Sv: På besök på förlossningen

Jag är öppen 2 cm och "mogen".
- Du kommer inte gå över tiden, sa läkaren till mig. (BF på lördag)

Inte för att vara nån glädjedödare nu, men... Min mamma (för 100 år sen alltså :D) var beräknad till 24 okt, läkaren sa tvärsäkert att "du går inte en dag över den 18'e!". Den 6 nov ploppade min bror ut... :grin: Så bli inte jättebesviken om du går över nån/några dagar. Men vi hoppas såklart att du slipper det! :bump:

Havandeskapsförgiftning är ju ingen höjdare, håll dig frisk nu!
 
Sv: På besök på förlossningen

Haha nej jag vet, redan när hon sa det tänkte jag att det nog var lika bra att plussa på en vecka i alla fall...

Men jäklar vad ont det gjorde att bli undersökt. :eek: Och jag antar att det bara är en smekning mot att faktiskt föda. :cool:
 
Sv: På besök på förlossningen

Nja jag tyckte faktiskt undersökningen var värre.

Hade havandeskapsförgiftning och åkte in stup i ett för undersökningar.
 
Sv: På besök på förlossningen

Det kan hända att de var lite hårdhänta mot dig vid undersökningen med flit, för att hoppas sätta igång något ;) Lycka till!
 
Sv: På besök på förlossningen

och Mirre, tack för de uppmuntrande orden. :D

Idag har definitivt slemmis släppt. Hittade ju något misstänksamt i helgen men idag såg det ut som de flesta andra beskriver proppen och!!! det var lite blodfärgat. :banana:
 
Sv: På besök på förlossningen

tyckte oxå det var värre när de undersökte än att faktist föda. de är två helt olika typer av smärtor!

hoppas att bebis vill titta ut snart:banana:
 
Sv: På besök på förlossningen

Håller med flera andra här.. Första gången de undersökte mig (under min första förlossning - har 2 barn) inne på förlossningen så gjorde det så fruktansvärt ont att jag oxå anser att det var värre än att föda fram min son.. Däremot de andra gångerna de undersökte - när jag var mer öppen och hade lustgasen i handen så gjorde det inte alls lika ont :p. Men jag kommer fortfarande ihåg paniken under den första undersökningen :eek:..

Lycka till med förlossningen! Och jag håller tummarna för att du slipper gå över tiden!
 
Sv: På besök på förlossningen

Hur länge gick du med havandeskapsförgiftning? Hur kom det sig att de inte satte igång dig?

Vill minnas att läkaren gjorde undersökningen på mig just för att veta om de skulle behöva sätta igång mig framöver så de verkade inte främmande för det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Skulle skära av en hal sötpotatis igår och slant. Kniven, en ny hypervass Fiskars kökskniv, for snett in i tummen (ovanför översta leden...
Svar
8
· Visningar
1 078
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 629
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp