Pad som fyller ut lite fram?

arna

Trådstartare
Har en sadel som inte sitter helt ok utan skulle behöva "fylla ut" lite fram ,inte vid manken utan strax under.( Äsch vad svårt det ska vara att förklara)
Har tänkt att kontakta sadelmakaren o be honom att kolla upp om han ska stoppa mer, men innan jag får tag o tid med honom så vore det bra med ett altrenativ.
"Fet-Märta" är nämligen inte så fet längre utan har smalnat av en hel del efter vårens prövningar o inte är hon en promenad tant häst heller längre. Full rulle är det som gäller ,hårt för en gammal farträdd tant som jag:D
Men som sagt Pad som lyfter fram finns det o vart isf?? / L

Sv: Pad som fyller ut lite fram?

Denna är från Equiline och finns att köpa på equinet.nu har inte provat den själv, men den funkar säkert!:D
1671.jpg

Jag har liknande problem, min sadel är för vid framtill för min häst just nu, vilket gör att sadeln tippar fram. Behöver alltså padda upp framtill på sidorna, och hoppas han ska så småningom ska bredda sig lite igen...

(Jag kikar lite efter ny sadel också, men har inte hittat rätt än.)

Jag köpte en sån pad från Equiline för att prova. Tyvärr lyfte den även sadeln baktill, så för mig är den värdelös. Som att flytta hela sadeln "en våning upp".

Jag använder vanliga ben-paddar (luddiga) som jag vikt dubbelt och lägger under kåpan framtill istället, under tiden jag letar vidare efter pad eller sadel. Inte världens bästa lösning, men det får gå just nu en kort period.

Jag funderar på om man kunde klippa till något av liggunderlag men jag vet inte riktigt hur jag ska ha formen.Tänkte att någon av "hemmafixarna" skulle ha något bra förslag! /L

Benpaddar är det de som ser ut som grytlappar som man har under lindorna? Är väldigt borta när det gäller specialatrialjer:o

Då får det väl bli grytlappar för några paddar till ben äger jag inte:)
Ingen som har något annat förslag? Det brukar ju sprudla med goda förslag! / L

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka