Pad till Bomlös.. finns det något annat?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare milkmaid
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 399
M

milkmaid

Jag har en Knights bomlös sadel. Till den har jag en Horsesaver pad/vojlock, med uttagbara plattor.
Nu undrar jag, kan man ha typ en westernfilt under den, eller ett schabrak? Alltså under paden? För det verkar bara finnas dessa vojlock-liknande pads?
Vad jag förstår så måste man ha paden med plattor för att det ska bli rätt?

Jag är ny inom bomlös-världen och kanske är det därför som jag klamrar mig fast vid att man ''ska'' ha en schabrak under sin sadel? :angel:

Sv: Pad till Bomlös.. finns det något annat?

Varför ska du ha ett schabrak under padden? Jag har oxå en bomlös sadel men jag har endast padden som är till för just den sadlen, inget annat under.

Varför ska du ha ett schabrak under padden? Jag har oxå en bomlös sadel men jag har endast padden som är till för just den sadlen, inget annat under.

För att jag tycker inte att den är så snygg den jag har. Dessutom finns det ju knappt något annat, vilket förvånar mig med tanke på hur mycket annat det finns till vanliga sadlar, modeller och färger.

Tycker det ser tråkigt ut med bara en 'vojlock'.

Din ser dock trevlig ut, vart har du fått tag i den?
Kan du tipsa om vart jag hittar fler paddar till bomlösa med färgvariation?
Finns de bara i vojlock-format?
Kan man inte alls rida utan pad-vojlocken?

Grandeur-paddar finns ju som både vojlock och schabrak och dessutom många olika färger och material att välja på. De säljs väl lite varstans i Sverige men bäst utbud finns nog på tillverkarens hemsida. Jag törs mig inte på att länka till deras tyska hemsida här, men googla på grandeur pad så ska det väl inte vara några problem. PM:a annars så får du länken.
Jag har ingen själv än så jag kan inte uttala mig om kvalite osv. Men när pållan ska få sadel småningom så blir det en bomlös, ska bara bestämma mig för vilken först...

Nej, jag håller med dej om färgerna. Förut fanns denna pad i vinrött och klarblått men inte nu. Nu finns den bara i svart...:(

Du kan köpa en interpad och använda dina vanliga schabrak istället. Googla på sensation ride så hittar du den och en hel del andra padar som iallafall jag tycker är snygga.

Jag har sytt lösa öppningsbara påsar till mina ilägg som jag sen sytt fast på undersidorna av mina vanliga schabrak.....

För man kan inte använda vanlig fårpad under?

Tack för tipset om interpad! :bump:

En helt vanlig fårskinnspadd kan du inte använda, man MÅSTE ha en padd med kanal i till bomlösa som inte har egna paneler.:laugh: Annars kommer sadeln trycka på hästens ryggrad, och det är inte så bra! Därimot kan man säkert sy på fickor på en fårskinnspad och lägga inlägg i.:laugh:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 338
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under... 2
Svar
31
· Visningar
3 879
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Atletix