Pad till bomlös

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 768
R

Rene

Jag har nu fått min pad till min bomlösa knights. Paden är från källqvist. Jag undrar lite över hur man fäster paden. Det är ju två flärpar bak o fram. Bak är inget direkt problem eftresom det finns en ring där om det nu är den som man ska fästa i?? Men fram??? Där bak blir det ju en lång bit som sticker upp inte så snyggt...
Hjälp!!

Sv: Pad till bomlös

Tror man gör likadant som med Torsions paddar:

"Sätt fast padden eller schabraket i sadeln så här:

Börja i fram; trä bandet runt framvalvet och genom ringarna – väldigt löst.

Skjut fram sadeln så att det lätt och bekvämt går att fästa bandet genom ringarna i bak. Men bara löst.

Skjut tillbaka sadeln och dra åt bandet i fram ordentligt – så hårt det går.

Dra åt bandet i bak.

Ringarna låser padden ”stenhårt” i sadeln och padden flyttar sig inte en millimeter förrän Du själv vill"

TNPadd014-b250.jpg

TNPadd015-b250.jpg

Ok tack men undrar var gör man av de långa flärparna som blir över.. De sticker bara upp.

Vet du att de inte behövs kan du ju klippa av dem vara, men jag brukar bara sticka in änden under sadeln.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 242
Senast: iNHALE
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 957
Senast: Noxos
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?