• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 425
R

Rene

Jag undrar vad ni har för pad till era bomlösa? Era rekomendationer. Har haft en horsesaver från källqvist som inte var bra. Vill nu köpa en som är bra såklart. Vad har ni? Vad kostar den? Var köpte ni den?

Sv: Pad

Jag har en Skito Equalizer med ullundersida (nästan identiskt med fårskinn - urmysig :love: ). Det fanns ingenting annst som skulle kunna tänkas min gamla häst, då hon var EXTREMT skavkänslig, fick skav av precis ALLT, hur mjukt det än var :smirk: så mitt val var rätt enkelt. Inga som helst skav trots långturer i sadeln :)

Kostade dock drygt 2000 kr, och går inte att tvätta i tvättmaskin, men annars en jättebra padd. Köpt från ww.stallvra.com

hehe=) skall försöka idag men jag lovar inget skall ut till stallet nu men sen vet jag ej om jag hinner lägga ut bilder då jag skall jobba...

Nu är jag nyfiken ;) Jag använder idag gamla modellen av HorseSaver paden och är "hyfsad" nöjd med den. Var inne på att köpa den nya modellen men fick höra av vår lilla hästbutik (dom i sin tur hade fått infon från självaste leverantören, K*ll*****ts) att den är ännu halare än den gamla.

Är du nöjd med den? Ligger den still? Vad är den gjord i för material på över- och undersidan?

satanic skrev:
hehe=) skall försöka idag men jag lovar inget skall ut till stallet nu men sen vet jag ej om jag hinner lägga ut bilder då jag skall jobba...

Var inne i den stora staden idag och passade på att titta in hos Färjestads rid och trav. De hade ingen padd inne just för tillfället för det var ngn som hade nyligen köpt den. :mad: Urtrist när jag ändå var i närheten. :cry:

:bump: :D

marskatt skrev:
Nu är jag nyfiken ;) Jag använder idag gamla modellen av HorseSaver paden och är "hyfsad" nöjd med den. Var inne på att köpa den nya modellen men fick höra av vår lilla hästbutik (dom i sin tur hade fått infon från självaste leverantören, K*ll*****ts) att den är ännu halare än den gamla.

Är du nöjd med den? Ligger den still? Vad är den gjord i för material på över- och undersidan?

Tips: kolla in mitt gamla svar i denna tråd
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=660551

jag har bara använt den en gpng men då låg den stilla undersidan är av nåt plych (hmm stavning) liknande material o översidan vanligt tyg...

*kl*

Har nu studerat en horse saver-pad och den är precis sig lik förutom övertyget som är mer åt bomullshållet. Det gamla var ju bävernylon. "Luddet" på baksidan gick ff åt samma håll på båda sidorna och iläggen kändes precis som förut. Så en sådan pad igen är uteslutet för mig.

Min fråga blir då till de som köpt den "nya" varianten av denna pad, hur upplever ni den? Ligger den still? Och hur känns iläggena direkt efter avsadling på en varm häst?

Men jag hittade den här, gjord i neopren. Säkert jobbig att hålla ren, täcker inte hela sadeln men med erforderlig tunnel. Ska bli väldigt roligt att testa. :banana:

1
2
3

Vart hittade du den Beaverpadden ( visst stog det beaver?) Är inte det ett westernmärke? Föressten är det någon som använder EVA-padden från www.rideonnet.se ?

Hos min lokala sadelmakare, fanns i tre olika utförande. Denna som jag köpte, schabrak och vojlock. Och det står Weaver, om det är ett "westernmärke" ska jag låta vara osagt.

Jag har tre stycken TN Equalizer schabrak :D
Dyra är dom men ack så bra. Hästen har alltid jämna svettmärken och är torr över ryggraden.

Ej bra till sadlar med ullig undersida dock, det glider.
Min nya sadel är i mocka undersida, min förra är i fleece = inte bra.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka