• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 689
J

jjeg

Har ridit i min nya sadel i drygt 2 månader nu och stoppningen har satt sig rejält...så mycket att den börjat glida framåt...mot bogbladet...Nu är det så att det dröjer månader innan sadelmakaren kommer upp hit..SÅ då undrar jag om det går att lägga under någon typ av pad som gör det möjligt att kunna rida under denna tid utan att den glider?...och vad för pad i såfall? Mattes pad skulle den kunna gå och var kan man beställa den?

Sv: Pad

Har du inget alternativ så försök padda upp framtill så att sadeln hamnar i balans igen, annars kommer trycket på musklerna bakom bogbladet göra att de tillbakabildas.

Jag rekommenderar Mattes Correction pad där du kan fylla ut där det behövs. En pad som höjer hela vägen blir fortfarande fel, det blir för högt tryck för långt fram.

Sv: Pad

okey....finns det någon postorderaffär som säljer dessa? Bor jävligt till ;)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 749
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 553
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka