Padar till bomlös

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 709
E

eiwo

Har fått erbjudande att köpa en beg. bomlös sadel inkl. två padar, en HAF-pad och en av märket Grandeur. Så nu undrar jag om det är bra padar? Vad tycker ni? Annars får jag köpa någon annan, men det vore ju skönt om det är bra grejer så jag kan börja använda det på en gång utan att köpa ny pad och alltså vänta ännu längre på att prova sadeln :D

Sv: Padar till bomlös

Grandeur är bra, HAF vet jag inte men har för mig att de är bra de också. Finns massvis med trådar så använd sökfunktionen.

Båda paddarna är bra, var bara noga med att kolla upp så att de är anpassad efter nya ryttarens vikt.

Dom absolut BÄSTA pads/inlägg etc. till bomlösa sadlar är Skito. Dom är föstås lite dyrare - men en bra pad til bomlös sadel är det sista man egentligt skulle snåla in på därför att en bra pad är nästan viktigare än sadeln; en bra pad gör sadeln till antingen vara eller inte vara bra för hästen. :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka