Padd till bomlös

Sv: Padd till bomlös

Tack för tipset.
Ska tänka på det när jag får padd och sadel tillbaka.

Har antiglidmatta, hjälper inte mot problemet på den padden jag har, luggen åt samma håll båda sidor.

Shaggy: Hur ligger läget nu? Vad väntar du på? Ny sadel och padd? Uppdatera, jag är nyfiken. Jag har inte kommit iväg ännu till sadelmakaren, ska se vad hon säger om problemet på padden.

Allmänt utrop// Med facit i handen så rekommenderar jag inte Knight med tillhörande padd. :mad:

Jag väntar på sadel och padd. Skickade in grejerna till sadelmakaren i måndags. De bör ha fått dom i tisdags och idag skulle någon från Källquists komma så de skulle ta upp problemen då.
Jag håller med dig om att det är under all kritik men samtidigt så är ju sadeln så skön så jag ändå måste rekomendera. Padden finns det inget possitivt med.
Knights sadeln är den näst skönaste sadel jag suttit i och jag har suttit i rätt många. Den allra skönaste är min westernsadel som jag verkligen älskar men den verkar vara gjord för min rumpa. Tyvärr är den ju så stel så man inte får exakt känning av hur hästen använder sin ryggmuskulatur.

Nu lånar jag din tråd och smyger in en fråga.. :angel:

Vad får man för tjocklek på Equalizerna när man köper en Skito-padd?
Alltså, om man inte frågar efter någon speciell tjocklek, vilken får man då som standard?
Någon som vet.

Jo, Knighten är underbar, har tyvärr ingen annan erfarenhet av andra bomlösa, men de problem som varit för mig och som jag läst av andra tycker jag drar ner sadeln ordentligt. Frågan är om Knighten är dålig eller om folk inte tittat på sina sadlar/paddar av andra märken?

Måndagsexemplar, barnsjukdomar?

Jag har provat en torsion sadel och den tyckte varken jag eller min häst om. Det var så illa att jag la ner projektet bomlössadel i ett år tills jag hade turen att få prova en Knigts av en kompis. Det var som att komma till himelriket skillnaden var otrolig. Så ja visst drar det ner betyget på sadeln att den är problem men samtidigt så har jag testat annat och det funkade inte för mig. Jag tror Tosion sadeln var rak det var inte problem med att den hamande fel eller så som jag hade.
OBS Jag menar INTE att det skulle vara något fel på Torsions sadlar bara att den jag provade inte passade mig.

Okej, gammal tråd jag drar upp nu igen :angel: Är i kontakt med en nu som ska sälja sin beg. Knight bomlös nu. Hur är det med begagnad, har den format sig efter tidigare häst så att det kan bli något problem? Ingår ingen padd så det ska jag köpa till, men till denna sadel - vilken padd passar bäst ni med facit i hand?

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle jättegärna vilja höra vad ni tror om den här situationen: Tog en nordis på foder förra hösten. Han hade ridits i en bomlös... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 099
Senast: mahlmt
·
Utrustning Har ingen aning om jag postat detta under rätt tråd................... har en Kieffer Lech Proffi dressyr till mitt sto, som haft...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: moon
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·
Utrustning Hej jag har ett varmblod med hög manke, lång rak rygg och vid bomvidd. Letade sadel till henne länge men hittade inget som passade...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer