• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jezz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 946
J

Jezz

ngn som vet var man kan få tag i en padd till sadeln som höjer lite baktill?

Sv: padd

När jag fick sadel utprovat hos Sharpman så hade de paddar som höjde bak, som bara typ var tyg fram, dvs framtill fanns inget som skulle klämmas in mellan sadel och häst som minskar bombredden, vilket ju är det vanliga problemet med padd över huvud taget i såna här fall. verkade jättebra. De har säkert tips om du ringer dem dessutom, de kan en massa.

Eller ännu hellre ta ut/åka till en duktig sadelutprovare för att kontrollera så att verkligen sadelmodellen är korrekt för din häst....

//Alice

sadeln ligger bra för övrigt... är bara lite grand jag vill ha upp den!
sadeln det handlar om är ch-sadeln från hööks... den var helt klart värd 4000 kr, det enda som inte är riktigt 100 är just att den behöver komma upp lite bak.
sadeln används ej dagligen utan till uteritter.... vad är då felet om det finns en padd som är avsedd till ändamålet? :confused:

mackan skrev:
När jag fick sadel utprovat hos Sharpman så hade de paddar som höjde bak, som bara typ var tyg fram, dvs framtill fanns inget som skulle klämmas in mellan sadel och häst som minskar bombredden, vilket ju är det vanliga problemet med padd över huvud taget i såna här fall. verkade jättebra. De har säkert tips om du ringer dem dessutom, de kan en massa.

tack för tipset! :bow:

Wintec har jättebra paddar som höjer sadeln fram resp. bak. Dom är formskurna med en riktig kanal för ryggraden!

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: Smultron
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 087
Utrustning Mina paddar blir fuktiga ibland när de hänger på boxen under dagen, idag var de rejält blöta! Och i mellanskiktet! Alltså baksidan av av...
Svar
8
· Visningar
785
Senast: AbCdE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 191
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31