• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mos410
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 841
M

Mos410

Jag har köpt en bomlös sadel av en vän. Vi provade den med hennes gamla padd och Min häst verkade gilla den, Dock är hennes padd inte till räckligt för honom. det gick sitte up och skritta och trava i en 10 min. Men det går inte i längden. Så alla bomlösa ryttare, vilken padd tycker du är bäst och varför?

Detta är ett varmblod med mkt hör manke och smal rygg...
Vilken padd tror du skulle passa?

Tacksam för alla svar:D

Sv: Padd...

Skito är helt klart bäst (fördelar tycket bäst), grandeur är också bra. Det finns paddar som lyfter upp sadeln från manken men då behöver du den padden + en tryckfördelande padd.

Instämmer :bow: Skito är världens absolut BÄSTA sadelunderlag till både bomlösa och bomsadlar. Till bomlösa sadlar finns dom i tjocklek 1/2", 3/4" och 1", till bomsadlar skall dom helst inte vara tjockare än 1/4".

Skito är helt klart bäst (fördelar tycket bäst), grandeur är också bra. Det finns paddar som lyfter upp sadeln från manken men då behöver du den padden + en tryckfördelande padd.

Jag har gjort ett intressant experiment förra veckan; jag har en Grandeur och jag tog ut dom original inläggen och stoppade in en 1,5 cm tjock Skito. Det var en helt otrolig skillnad! Helt fantastisk :bow:

verkligen:D låter undervart, det blir nog en sådan padd;)

Sadeln ändrade fullständigt karaktär. Från att kännas som en helt OK sadel att rida i blev den plötsligt helt underbart fantastisk skön men största skillande märktes på hästen. Den gillade mycket att ha en Tempur "bädmadrass" på ryggen, gångarterna var inte till att beskriva :D

Dock är det mycket viktigt att man har rätt tjocklek, fråga en ÅF om råd och PM´a mig om ni vill veta var jag hara fått hjälp och min ifrån.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: warg
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 254
Senast: iNHALE
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 560
Senast: Idaw83
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka