Paddar i gummiliknande material

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zeena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 778
Z

Zeena

Köpte på mässan för ett år sedan paddar (svarta) tunna i ett gummi-liknande material. Kanske 0,5-0,7 mm tjocka.
Har inte använt dem ännu. Är det någon som vet vad jag menar och har använt sådana? Är de bra? Har funderat lite om det verkligen är något att ha? Fördelar, Nackdelar?

Angående paddar, vart lägger ni skarven?

Sv: Paddar i gummiliknande material

Zeena skrev:
Köpte på mässan för ett år sedan paddar (svarta) tunna i ett gummi-liknande material. Kanske 0,5-0,7 mm tjocka.
Har inte använt dem ännu. Är det någon som vet vad jag menar och har använt sådana? Är de bra? Har funderat lite om det verkligen är något att ha? Fördelar, Nackdelar?

De finns att köpa i travshopen. Jag tycker de är kanon och har bara positiva erfarenheter av dessa. tycker de är lättare att få släta och forma efter hästens ben under lindan.
Dessutom så är de superlätta att tvätta av och håren fastnar inte som de gör på de andra sorterna.

Sv: Paddar i gummiliknande material

jag lägger padände nr ett på insidan av hästens ben, sedan ser jag till att andra änden hamnar på utsidan. Bägge ändar på in/utsidan skenbenet, inte för långt bak så skarvarna hamnar på senpaketet.

det "braiga" med såna neoprenepaddar är att du kan klippa till dom tilll rätt storlek!
plus det som någon annan skrev, dom är lätta att rengöra, fastnar inget hår o.s.v.

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 758
Senast: Marita73
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 113
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka