Paddar vid ridning

fiaskurken

Trådstartare
Vad använder ni för typer av paddar när ni rider , varför tycker ni de är bra och var har ni köpt dom? Bild?

Sv: Paddar vid ridning

Jag rider utan paddar, just för att jag inte hittar några som ligger bra. Har funderat på eskardons paddar, tycker de verkar trevliga!

Jag har alltid padd under alla lindor!
Har lite olika, bl a de vita bomullspaddarna från Börjes, cremefärgade paddar från Mia's som har teddyinsida eller Eskadrons "räfflade" Climatex tror jag dom heter.
Alla domma e smidiga o tunna.
Börjes kostar ca 60 kr för 4, Eskadron 250 tror jag för 4, Mia's 60-70 kr paret.

fiaskurken skrev:
Vad använder ni för typer av paddar när ni rider , varför tycker ni de är bra och var har ni köpt dom? Bild?
Jag använder sk Fleece/elastiska lindor för att inte behöva paddar funkar superbra :bow: :love: :devil:

Jag använder bland annat dessa...
Tycker knäppningen är super har dom när jag hoppar och det är inte en chans att dom skulle kunna gåupp.
Annars använder jag fleece lindor utan padd.

/Kitara_

Jag har faktiskt hööks paddar, blev possitivt överraskad av deras kvalité.
De är ganska tunna, men ändå inte för tunna och de ligger bra.
De är mjuka och lätta att hållla rena.
Kostar ca 130 kr.

Var det bara jag som fattade det som att frågan gällde paddar till sadeln..? I så fall har jag en gelpad. Lindor har jag aldrig när jag rider, då är det bakstrykkappor som gäller.

Eskadron, låga eller höga eller sådana som man klipper till själv i skumgummi. I hagen har han teddypaddar under baklindorna.
BoT använder jag också då och då.

jag har sådana där stöttåliga paddar som man annvänder på travhästar vid tävling. sitter OTROLIGT bra och är gjorda av gummi, bara å spola av svetten efter ridningen.. dom är jättebra om hästen stryker sig och ger otroligt bra stöd. kostade ca 300kr per padd på travshop, men värd varenda krona!

Jag har både börjes och jacson

Börjes (som jag inte alls gillar)
http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7114.jpg

Jacsons hittade jag ingen bild på, men utsidan känns typ som frotté och jag gillar de underläggen..

Stallpaddar använder jag stora svarta tjocka, märktet är capriati.
Har inte behövt använda stallpaddar innan, så jag vet inte om de
är bra, men de är väl som andra stallpaddar antar jag..

Senast ändrad av en moderator:

oj detta var visst en gammal tråd jag puttade upp :o

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter av Piuma Feather Light upphöjande pad från Acavallo? Gör den någon skillnad? Bra stötdämpning och bra luftflödessystem...
Svar
0
· Visningar
237
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
855
Senast: Smultron
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 184
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Atletix