Centaur

Trådstartare
Jag har funderat på en sak: Hur 17 klarar våra elit-hoppryttare att rida sina hästar med 3-4 tjocka paddar mellan sadeln och hästryggen?? :confused:

Jga tycker det känns lite läskigt och ostabilt, att jag sitter väldigt lång över hästen med bara EN tjock pad.. Är det jag som är konstig eller upplever andra det på samma sätt?

Fast jag tror det är skillnad just mellan hoppning o dressyr för att i hoppningen behöver du inte komma ner och om hästen lika mycket, eller du har inte alltid tid till det. Tror det är en vanesak...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
536
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 856
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka