Jossantt

Trådstartare
Hmmm...Pratade med lite folk i stallet och...
hälften använder paddar och hälften inte...:confused:

Så, frågar nu er bukefalister..
Ska man använda det?
Varför/Varför inte?
Funktioner?

Sv: Paddar?

paddar när man lindar ben, eller paddar under sadeln??

Raderat...;)

Menar du pass under sadel eller benlindor?

under elastiska lindor har jag alltid paddar, underfleccelindor händer det att jag kör utan ibland.

Jag använder paddar under elastiska lindor för att motverka skav och brännskador (lindan rör sig ju). Och även för ett extra stöd.

Använder inte padd under fleecelindor eller kombinerade fleece/elatisk.

Har paddar under stallbandage (vem har inte ;) )

Alltid, alltid och alltid paddar under lindor oavsett vilket material de består av.

För stöd, för att förhindra skav, för tryckfördelning (det är omöjligt att linda alla varven med samma tryck o sånt e inte bra för senor)

//Hera pad-moraltant:D

Har alltid paddar oavseett vilka lindor jag använder. Tycker att det blir stadigare och att det rimligen skyddar bättre mot slag etc när man har ett extra lager.

Jag kan inte se på vilket sätt det skulle vara bättre att inte använda paddar, däremot kan jag hitta fördelar med att använda dem, så då gör jag det.;)

Har fått lära mig att man ALLTID ska ha paddar för att lindor kan skava och trycka på fel ställe om man är utan....

det beror på vad du andvänder för lindor.

om du menar paddar under lindor så säger jag ALLTID padd för att va på den säkra sidan.

Alltid alltid alltid pad gäller för mig. Motverkar skav, ger mer stöd och skydd och det känns säkrare med pad.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
808
Senast: Smultron
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 700
Senast: Marita73
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka