Paddockfråga

bigganl

Trådstartare
Min paddock är jag nöjd med när det gäller underlag. Ett litet problem är dock att ena långsidan ligger lägre än den andra så när man rider tvärsöver blir det aningen uppåt eller neråt. Inte mycket men tillräckligt för att det ska kännas. Hur går jag enklast och billigast tillväga om jag vill bygga upp ena långsidan en bit i höjd?
Fram med alla ideer nu!:idea:

Sv: Paddockfråga

Jo men om jag lägger grus på halva banan, är inte risken stor att underlaget blir djupare där? Eller kan det funka att bara lägga på mera grus för att bygga upp den?

Kan även vara en avsiktlig lutning vid anläggandet av banan för att inte få vatten stående. Om inte underlaget är extremt dränerat så har man att välja på att låta mitten vara högre än kanterna eller låta allt luta åt det håll naturen rekommenderar.

Det lutar mer än det behöver för avrinningens skull. Har inte mätt men jag kan gissa att det skiljer 4-5 dm från ena långsidan till den andra. Det är lite för mycket för min smak och gör det lite extra svårt att rida. Vill helst ha upp ena sidan ett par dm.

beror ju på vad du har för underlag och hur mkt det ska byggas upp... du kanske får lägga nåt fast först och sen sand om det är mkt skillnad.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 096
Senast: Majjijann
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 767
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 132
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 928
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka