Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte speciellt giftigHur pass giftig är vanlig (svensk) padda för en människa? Kan man ta upp den utan handskar?
Hm, hur fungerar giftet?? Hallucinerar men, eftersom man ska kyssa grodor för att få en prins?
Så länge du inte stoppar den i munnen är det ingen fara.
En kompis katt åt upp en padda en gång - den mådde illa och var loj i några dagar, sen var det inte mer med det. Kanske en hint om dess giftighetDet skulle stått "en liten människa". Jag själv märker ingen reaktion på paddans gift men gäller samma för ett (mindre) barn? Som kanske tom. stoppar fingrarna i munnen efteråt. Jag lekte själv med både paddor och grodor när jag var liten men kan inte riktigt komma ihåg om jag faktiskt tog upp paddorna i handen eller om det bara var grodor.
Hur pass giftig är vanlig (svensk) padda för en människa? Kan man ta upp den utan handskar?
Jag kommer väl att ångra mig nu men varför vill man lyfta en padda?!![]()
... (men det ar nog korkat att tugga pa typ 10 paddor).
När paddan klafsar omkring på köksgolvet, så vill man lyfta upp den och ut ur huset...Jag kommer väl att ångra mig nu men varför vill man lyfta en padda?!![]()
Hur pass giftig är vanlig (svensk) padda för en människa? Kan man ta upp den utan handskar?
Det och att slicka på dem kan man ju försöka låta bli.
Har i samband med utlyftandet provat att pussa paddan, men vare sig prins, hallucinationer, eller något annat spännande har hänt.
Vilket får mig osökt att tänka på ...Så tråkigt, har man kladdat med en padda vill man ju ha något för det!