Paj Hårddisk?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Cooperfield
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 165
C

Cooperfield

Köpte för ett par veckor sedan en externd hårddisk (Seagate Freeagent) och den fungerade jätte bra dom första veckorna men så en dag råkade jag dra ut USB sladden ur datorn och efter det så säger det "no drives were found. Make sure your drive is connected and turned on"

har försökt att reparera mjukvaran men inget händer, vad ska jag göra??

Behöver akut hjälp i och med att jag har bilder som jag såld och snarast måste skickas iväg till köparna.

Cooperfield

Sv: Paj Hårddisk?

Köpte för ett par veckor sedan en externd hårddisk (Seagate Freeagent) och den fungerade jätte bra dom första veckorna men så en dag råkade jag dra ut USB sladden ur datorn och efter det så säger det "no drives were found. Make sure your drive is connected and turned on"

har försökt att reparera mjukvaran men inget händer, vad ska jag göra??

Behöver akut hjälp i och med att jag har bilder som jag såld och snarast måste skickas iväg till köparna.

Cooperfield
Kolla på http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/ om det är någon drivrutin du kan ladda ner

När står det så? Kommer det upp en ruta när du sätter i hårddisken eller hur menar du? Märker datorn att du stoppar i hårddisken på något sätt?

bara för att du drog ur sladden???

min gammla betede sig så efter att jag råkat slå ner den i golvet ,den hittat själva hårdisken i form av den fysiska disken men den hittade inget innehåll eller vad man ska säga - jag hade helt enkelt lyckats mörda min disk genom att slå ner den i golvet,dock sa min datakunniga polare att de inte var ngt problem (troligen) att plocka fram det som fanns på disken men eftersom jag hade backupp på allt vikigt åkte den tebax till tillverakaren

När jag har klickat in på själva "driven" så står det att den inte hittar någon...

Håller på att bli tokig nu, måste verkligen ha bilderna och har inte tillgång till någon annan dator!!

Lite saker o kolla..
När du pluggar i kabeln, börjar disken snurra då?(för den har väl en vanlig hd i sig)
Detta kollar du genom att lyssna efter ett "snurrande" ljud eller hålla upp disken och vicka lite på den( om den är igång så är håller den emot dina rörelser)

Det absolut bästa och enklaste som nästa steg är o prova i en annan dator, tex någon kompis...

Har du även möjlighet så prova o byt ut kabeln som du pluggar i hdn

min hittades - men det kom inte upp under *my computer* där jag ser diskarna i vanliga fall utan min polare fann den någon annanstans

Börja med att byta ut kabeln om datorn inte hittar hårddisken alls. Kanske var det något i kabeln som gick sönder när du drog ur den om du drog ur den av misstag på något sätt?

Liknande trådar

Utrustning Jag läste precis färdigt det lilla häftet "The Loriner: Opinions and Observations on Bridle-bits and the Suitable Bitting of Horses...
Svar
2
· Visningar
1 357
Senast: HannaZ
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
2 035
Senast: fio
·
Avel Holsteiner-blod och hopphästavel generellt. Klipper in den här och länkar. Den är lång. “You can only sell one thing – the... 2
Svar
21
· Visningar
2 792
Senast: Mia_R
·
Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 224
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Göra i Borlänge?
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur