paket från england

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag är väl sist på bollen, nära nog. :p Har idag gjort min första beställning från annat land, en sent påkommen julklapp som självklart kommer levereras i form av en bild på det som är på väg...
Jag valde det billigaste fraktalternativet - lätt val för en snålänning ;) att betala 25 kr för standardpost istället för 190 för expressleverans...
Och lätt förvånad blev jag när jag hittade ett mejl att prylen redan är postad i England. :D

Nu är jag nyfiken på hur lång tid det normalt brukar ta för brev/paket att förflytta sig från England till Sverige? Och då tänkte jag att det finns garanterat nån bukefalist som har koll! :D Det är skickat med Royal Mail.

Det finns info om hur lång tid det tar på webplatsen där jag beställde, frågan är ju mer hur väl den uppgiften stämmer? (avslöjar senare vad det står där)
 
Ett av livets stora mysterier. Jag köper en del på eBay, och det har verkligen varierat hur snabbt jag fått varan. Ibland tar det bara några dagar och ibland så har det tagit två veckor. Vilka roliga äventyr som paketen varit ute på lär jag nog aldrig få veta... :)
 
Jag tycker post från England brukar gå blixtsnabbt! Och vice versa - ett brev till svärmor i Cornwall kom fram på 2 dagar! Royal mail är ju dessutom något vassare än Postnord, om man säger så...!
 
Av de länder jag köper ifrån är UK ett av de som det är minst trubbel med. Och rappt kan det gå om man har tur där gods omlastas.
 
Har inte haft problem förut - men .... gjorde en beställning förra veckan. Drygt ett dygn senare, i torsdags morse, ankom paketet (enligt spårningen) till Sverige. Sedan dess är det försvunnet. Har prövat att maila post nord, de ska normalt svara inom 24 timmar. Men helt tyst där. Jag blir förvånad om paketet kommer fram före jul.
 
Jag är väl sist på bollen, nära nog. :p Har idag gjort min första beställning från annat land, en sent påkommen julklapp som självklart kommer levereras i form av en bild på det som är på väg...
Jag valde det billigaste fraktalternativet - lätt val för en snålänning ;) att betala 25 kr för standardpost istället för 190 för expressleverans...
Och lätt förvånad blev jag när jag hittade ett mejl att prylen redan är postad i England. :D

Nu är jag nyfiken på hur lång tid det normalt brukar ta för brev/paket att förflytta sig från England till Sverige? Och då tänkte jag att det finns garanterat nån bukefalist som har koll! :D Det är skickat med Royal Mail.

Det finns info om hur lång tid det tar på webplatsen där jag beställde, frågan är ju mer hur väl den uppgiften stämmer? (avslöjar senare vad det står där)

Det tror jag, för jag fick just en avisering från Frankrike av en vän som postat nåt idag. :eek:.
 
Tack för era svar! :bow:
Enligt avsändarens sida tar leveransen 10-14 arbetsdagar. Det jag blir nyfiken på är om det är företagets hantering som kan ta nån vecka eller om det är postsystemet som tar tid.
Ska bli spännande att se när det kommer! :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp